آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 آبان ماه 1396 = 20-11 2017

وضعیت آلمان و خبری بد برای اروپايی ها

وزیر خارجه هلند شکست در تشکیل ائتلاف در آلمان را خبر بدی برای اروپا خواند

وزیر خارجه هلند اعلام کرد: شکست مذاکرات برای تشکیل ائتلاف دولتی در آلمان خبر بدی برای اروپاست.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، وزیر امور خارجه هلند در بدو ورود خود برای گفت‌وگو با همتایان اروپایی‌اش در بروکسل گفت: به تعویق افتادن تشکیل دولت در آلمان خبر بدی برای اروپاست زیرا این کشور یک کشور تاثیرگذار بوده و اگر دولت نداشته باشد در این صورت اتخاذ موضع یکسان در این کشور بسیار سخت خواهد بود.

وزیر امور اتحادیه اروپای آلمان که به زودی این وزارتخانه را ترک خواهد کرد، گفت: همه ما در تشکیل یک ائتلاف منافعی به دست می آوریم. ما هرگز در چنین وضعیتی در آلمان نبوده‌ایم. ما باید شرایط را به خوبی بسنجیم و بعد براساس آن تصمیم بگیریم.

وزیر امور خارجه هلند ادامه داد: من فکر نمی‌کنم که بحران سیاسی در آلمان تحت تاثیر مذاکرات بریگزیت باشد.

فرانسه امیدوار است آلمان شریکی قدرتمند باقی بماند

به گزارش خبرگزاری فرانسه، کاخ ریاست جمهوری فرانسه امروز با انتشار بیانیه ای در واکنش به شکست مذاکرات آنگلا مرکل صدر اعظم آلمان در خصوص تشکیل دولت ائتلافی در این کشور اعلام کرد فرانسه امیدوار است آلمان همچنان یک شریک قدرتمند و با ثبات برای اروپا باقی بماند.

در بیانیه کاخ ریاست جمهوری فرانسه که امروز منتشر شد آمده است پاریس امیدوار است تا آلمان شریکی قدرتمند و با ثبات باقی بماند تا امکان حرکت دو کشور رو به جلو همچنان مهیا و فراهم باشد.

این بیانیه می افزاید شکست مذاکرات ائتلافی در آلمان تنها پاریس را ملزم می کند، ابتکار عمل را به دست بگیرد و در پیشبرد پروژه اروپایی با همکاری شریک آلمانی خود تلاش کند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: