آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 9 اسفند ماه 1396 = 28-02 2018

هشدار چهار کشور بزرگ غربی به رژیم تهران

اگر روسیه سپر حکومت ایران شود، به تنهایی اقدام می‌کنیم

در پی عدم تصویب قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم ایران به دلیل وتوی روسیه، سفیران آمریکا، انگلیس، فرانسه و آلمان اعلام کردند رژیم ایران قطعنامه 2216 شورای امنیت درخصوص یمن را نقض کرده است.

در بیانیه مشترک که نمایندگی آمریکا در سازمان ملل منتشر کرد، ضمن محکوم کردن مداخلات رژیم ایران در کشورهای منطقه، از تهران خواسته شده فعالیت‌ هایی را که ناقض قطعنامه شورای امنیت است، فورا متوقف کند.

این چهار قدرت جهانی در بیانیه خود گفتند تبعیت نکردن رژیم ایران از قطعنامه شورای امنیت، خطرات جدی علیه صلح و ثبات منطقه ای به‌ وجود می آورد.


هشدار به پوتین: به تنهایی اقدام می‌ کنیم

بعد از اقدام روسیه در وتوی پیش‌نویس قطعنامه شورای امنیت علیه رژیم ایران، نماینده آمریکا در سازمان ملل در جمع خبرنگاران گفت: این رأی، مثمرثمر نخواهد بود. این رأی باعث اعتباربخشی به کارهایی شد که حکومت ایران انجام می‌دهد و به آنها بابت رفتارهای خطرناک شان، چراغ سبز داد.

وی افزود: اگر قرار باشد روسیه سپر حکومت ایران بشود، لازم است آمریکا و شریکانش به تنهایی اقدام کنند. اگر قرار است نتوانیم در شورای امنیت اقدام کنیم، مجبوریم اقداماتی انجام دهیم که روسیه نتواند مانع از آن شود.

خبرگزاری رویترز نوشت نیکی هیلی منظور خود را درباره اینکه چه اقداماتی در دست بررسی خواهند بود مشخص نکرد.


بازی خطرناک روسیه با ایران

روسيه روز دوشنبه قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل علیه رژیم ایران را وتو کرد. نماينده آمريکا در سازمان ملل گفت: امروز، روز شکست ديپلماسي بود. باید اقداماتی علیه رژیم ایران انجام شود که روسیه نتواند متوقف کند.

به گزارش خبرگزاریها، روسيه روز دوشنبه پيش نويس قطعنامه ای را که انگليس درباره تمديد تحريم تسليحاتي يمن پيشنهاد کرده و در آن از نقض اين تحريم ها توسط رژیم ايران ابراز نگراني شده بود، وتو کرد.

سفير روسيه در سازمان ملل نيز با انتقاد از اتهام های وارد شده به حکومت ايران گفت: بحران يمن نبايد ابزار سياسي شود و نبايد به موضوعات ديگر بسط پيدا کند. علاوه بر تحريم و تهديد راهکارهاي ديگري هم وجود دارد که گويا آمريکا به آن بي اعتنا است. اتهام زني بدون داشتن اطلاعات دقيق مورد قبول نيست.

سفير انگليس در سازمان ملل نیز با ابراز نگرانی از ارسال سلاح به یمن، شلیک موشک‌های بالستیک توسط انصارالله یمن را به شدت محکوم کرد و با اشاره به نقض تحریم‌های تسلیحاتی یمن گفت: انگلیس با پیشنهاد این قطعنامه می‌خواهد اقدامات بیشتری علیه رژیم ایران انجام شود.

این دیپلمات انگلیسی گفت: اقدامات رژیم ايران غير قابل تحمل است.

نماينده آمريکا در سازمان ملل نیز گفت: امروز، روز شکست ديپلماسي بود. روسیه بار‌ها مانع اقدام شورای امنیت علیه رژیم اسد در سوریه شده و امروز از رژیم حامی تروریسم در ایران محافظت کرد. این در حالیست که رژیم ایران، جهان را به مکانی خطرناکتر تبدیل می‌کند

نیکی هیلی تاکید کرد اگر روسیه به ممانعت از اقدامات شورای امنیت علیه رژیم ایران ادامه دهد، آنگاه آمریکا و شرکایش باید خود گام‌هایی را علیه تهران بردارند که مسکو نتواند مانع آن شود.

د



arzhang February 27, 2018 03:29 AM

همه ما میدونیم روسیه مجانی ویتو نمیکنه ولی بدبختی این هست هروقت پوتین در سازمان ملل به علی خامنه ای و بشار اسد کمک کرده یا میکند اخوندا ایران پول ملت ایران را بیلیون بیلیون دلار باید بدهند به پوتین ولی از انجاییکه پوتین انقدراز قدرت ویتو خود برای بشار اسد و علی خامنه ای استفاده کرده حالا این کارش بی اثر شده چون کشورهای دیگرهرکدام به تنهایی چون قطعنامه شوراي امنيت سازمان ملل علیه ایران و سوریه را باور دارند بدون توجه به ویتو مسخره پوتین ایران و سوریه را تحریم کرده و میکنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 27, 2018 01:46 PM

خوب به سلامتی و میمنت منتظر عیدی بزرگ پرزیدنت ترامپ هستیم روسیه گرسنه و بدبخت هم برای نگه داشتن کریمه باید قید ایران را بزند

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف February 27, 2018 05:34 PM

اقای ارزنگ پولی نمونده که بدن به روسیه همه رو یا دادن به اسد یا مفت خورهای داخلی روسیه با حمایت از ایران برای خودش حاشیه امنیت درست میکنه زمانی که امریکا موافقت بکنه تحریمهای روسیه رو برداره پوتین هم اخوندها رو میفروشه

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی February 27, 2018 08:45 PM

حکایت روسیه و ما حکایت اون جنگجوییه که برای جنگیدن از باسن ما به عنوان سپر استفاده می‌کنه اگر برد که پیروزی و تقسیم غنایم و اگر نبرد می‌ره دنبال کارش و ما می‌مونیم و زخمی که درمانی نداره ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


حسن February 28, 2018 09:50 AM

خوشم می یاد از سیاست خارجی کشورهای دیگه آخوندها رو کردند مثل توپ فوتبال یکی شوت میکنه اینور یکی شوت میکنه اونور ظریف هم عین ماست داره تماشا می کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: