آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 29 آبان ماه 1396 = 20-11 2017

ایران؛ تاثیر تحریم های آمریکا حتی بر چین

تحریم‌های آمریکا مبادلات بانکی رژیم ایران را حتا با چین ناممکن ساخته است

رادیو فرانسه: حمید حسینی، عضو اتحادیۀ صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در گفتگو با خبرگزاری ایلنا، تلویحاً اعتراف کرده است که تحریم های آمریکا مشکلات مبادلات بانکی جمهوری اسلامی ایران را به ویژه با کشوری نظیر چین که شریک مهم تجاری ایران به شمار می رود، تشدید ساخته است.

حمید حسینی که در عین حال دبیرکل اتاق مشترک بازرگانی ایران و عراق هست گفته است که جمهوری اسلامی ایران در زمینۀ صادرات فرآورده هایش هنوز به شدت به بازار خدمات بانکی و شرکت های اماراتی وابسته است.

او گفته است : اگر چه بخش عمدۀ محصولات پتروشیمی ایران به چین صادر می شود، اما، در نتیجۀ فشارهای آمریکا، بانک ها و شرکت های چینی هنوز حاضر به همکاری با ایران نیستند و دلیل عمدۀ آن پولشویی و ابهام در هویت طرف های ایرانی مبادلات بانکی و تجاری است.

عضو اتحادیۀ صادرکنندگان نفت، گاز و پتروشیمی در ادامۀ این سخن افزوده است : بانک های چینی در معامله با ایران دائماً می پرسند : این شرکتی که پول را دریافت می کند چه هویتی دارد؟ وابسته به کیست و چه ظوابطی دارد؟ آیا در فهرست تحریم های آمریکا قرار دارد؟ و غیره. حمید حسینی در پایان افزوده است که به همین خاطر بانک های چینی از صدور اعتبارنامه برای ایران خودداری می ورزند و حاضرند پول را نه به ایران که به هنگ کنگ، سنگاپور، امارات و عمان حواله کنند و همین کار را برای مبادلات تجاری و بانکی ایران دشوار کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: