آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 30 آبان ماه 1396 = 21-11 2017

هشدار پزشکان: شرایط وخیم محمود صالحی

هشدار پزشکان در خصوص شرایط وخیم محمود صالحی در زندان

محمود صالحی علیرغم وخامت حال جسمانی و نیاز مبرم به عمل جراحی همچنان در زندان سقز نگهداری می‌شود.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، پزشکان محمود صالحی با ارسال نامه‌ای خطاب به مسئولان قضایی، امنیتی و مسئولین زندان مرکزی سقز درباره شرایط وخیم جسمی او هشدار دادند و اعلام کردند که این فعال کارگری «با نارسایی‌ها و مشکلات عدیده‌ای که از ناحیه قلب با آن مواجه است و باید هرچه سریع‌تر و اورژانسی جهت کارگذاشتن باطری در قلبش به بیمارستانی مجهز در تهران و یا تبریز اعزام شود با این حال مسئولان تا کنون اقدامی برای اعزام این زندانی سیاسی به بیمارستان نکرده‌اند.

محمود صالحی، ۴۵ ساله، کارگر نانوا و از بنیانگذاران «کمیته هماهنگی برای ایجاد تشکل‌های کارگری» ساکن شهر سقز در استان کردستان است که بارها به دلیل اعتراضات کارگری و تلاش برای سازماندهی کارگران بازداشت و زندانی شده است. او روز هشتم اردیبهشت ۱۳۹۴ و قبل از روز جهانی کارگر (یازده اردیبهشت) از سوی نیروهای وزارت اطلاعات شهر سنندج بازداشت شد و پس از یک ماه با حاد شدن وضعیت کلیه‌هایش با قرار کفالت آزاد شد و به بیمارستان انتقال یافت.

شعبه اول دادگاه انقلاب شهر سنندج به ریاست قاضی سعیدی در بیست و پنجم شهریور ۱۳۹۴ محمود صالحی را به اتهام «تبلیغ علیه نظام» و «تشکیل جمعیت معارض» در مرحله بدوی به ۹ سال زندان محکوم کرد. سامرند صالحی گفت دادگاه تجدیدنظر در بهمن ماه ۱۳۹۵، علیرغم حضور پدرش به دلیل غیبت نماینده دادستان برگزار نشده ولی دادگاه تجدیدنظر به صورت غیابی حکم را از ۹ سال به یک سال تبدیل کرده و آن را در همان روز ابلاغ، اجرا نیز کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: