آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 1 آذر ماه 1396 = 22-11 2017

فرانسه: وقوع جنایت علیه بشریت در لیبی

رئیس جمهور فرانسه امروز چهارشنبه پس از دیدار با رئیس اتحادیه آفریقا اعلام کرد: آنچه که در لیبی اتفاق می‌افتد، جنایت علیه بشریت است. این کار نوعی قاچاق پرسود است که به جرائم کنونی مانند تروریسم افزوده شده است.

وی در ادامه افزود: این تراژدی انسانی بالغ بر ۳۰ میلیارد یورو در سال برای قاچاق چیان سودآوری می‌کند. من آشکارا درباره آن با رئیس اتحادیه آفریقا صبحت کردم.

لازم به ذکر است، «ژان ایو لودریان» وزیر خارجه فرانسه نیز امروز در اظهاراتی در پارلمان این کشور به اخبار منتشره درباره خرید و فروش مهاجران آفریقایی در لیبی واکنش نشان داد.

وزیر خارجه فرانسه در این خصوص گفت: فرانسه صبح امروز تصمیم گرفت جلسه فوری شورای امنیت سازمان ملل را با هدف بحث درباره رفتار لیبی با مهاجران درخواست کند. در صورتی که لیبی اقدامی را در این باره به عمل نیاورد، با تحریم هائی مواجه خواهد شد.

شایان ذکر است، شبکه تلویزیونی «سی‌ان‌ان» چند روز پیش در گزارشی اعلام کرده بود که فروش مهاجران در مزایده علنی در لیبی به انجام می‌رسد.

در همین رابطه، «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل نیز پیشتر تصاویر پخش شده در این باره را هولناک خوانده و اعلام کرده بود که به حراج گذاشتن شهروندان آفریقایی در لیبی باید به عنوان جنایت علیه بشریت مورد بررسی قرار گیرد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: