آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 4 آذر ماه 1396 = 25-11 2017

اجرای مصوبه سرقت از حساب‌های بانکی راکد

آرش صبحی: مال مردم خوردن در روز روشن. زورشان به دزدان بیت المال نمیرسه، یا نمیخواهند برسه، چاره را در این دیده اند که در روز روشن دست در جیب مردم بکنند. چرا بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار یقه دزدان و چپاولگران را نمیگیرد؟ چرا بانک مرکزی و شورای پول و اعتبار و قوه قضاییه بسراغ مسولان و مدیران و اعضای هیت مدیره موسسات اعتباری و پدیده و کاسپین و شاندیز و غارتگران فربه شده از مال مردم و غارتگران بیت المال نمیروند؟ این مصوبه یک تجاوز آشکار به مال مردم تلقی میشود.


اجرای مصوبه سرقت از حساب‌های بانکی راکد

با اجرای مصوبه شورای پول و اعتبار از اول آذر همه حساب‌های بانکی راکد در ایران بسته و موجودی آن‌ها به سرفصل «وجوه تعیین تکلیف نشده» یا «بلاتکلیف» منتقل خواهد شد.

به گزارش «شبکه رسانه‌ای بیان» بانک مرکزی اعلام کرده است «حساب راکد به ‌حساب سپرده‌ای گفته می‌شود که نزد یکی از بانک‌ها یا موسسه‌ها حدود دو سال بدون گردش باقی ‌مانده و مبلغ آن دو میلیون تومان یا کمتر است.»

این اقدام بانک مرکزی با واکنش تند مردم مواجه شده و برخی کارشناسان اقتصادی این مصوبه را خلاف عرف، آزادی و حریم خصوصی مردم می‌دانند.

عبدالمهدی ارجمندنژاد، مدیرکل مقررات، مجوزهای بانکی و مبارزه با پول‌شویی بانک مرکزی با اعلام اینکه مبلغ کل حساب‌های راکد به 800 میلیارد تومان می‌رسد، گفته است «بسته شدن حساب‌های راکد برای ارتقای شفافیت در بانک‌هاست که 17 مرداد در شورای پول و اعتبار تصویب و 30 مرداد به بانک‌ها ابلاغ و از اول آذر در بانک‌ها اجرایی شده است و هیچ مشکلی برای مردم ایجاد نمی‌کند.»

بانک مرکزی هنوز به این پرسش که سرنوشت موجودی این حساب‌ها چه خواهد شد، پاسخی نداده است. برخی می‌گویند بسیاری از صاحبان آنچه حساب‌های راکد خوانده می‌شود یا سال‌هاست که از دنیا رفته‌اند یا مدت‌هاست که خارج از ایران زندگی می‌کنند.




یک ایرانی November 25, 2017 01:42 AM

اگر قرار است که این حسابهای بانکی از اول آذر ماه تخلیه شود پس چرا خبر را ۳ آذر پخش کردید؟ پس چرا تلوزیون این خبر را پخش نکرده دزدی تا کجا رسیده؟ پول مردم را در روز روشن بالا میکشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیرحسین November 25, 2017 02:49 AM

نزدیک به یکسال است که برای گرفتن پولمون از موسسه مجاز کاسپین به هر دری می زنیم از تجمع جلوی بیت تا مجلس، دادستانی و بانک مرکزی و ، به هیچ جایی صدامون نمیرسه و فریاد رسی نیست بعد از مدتی به تازگی اومدن چندرغاز بهمون پول دادند و گفتند تسویه حساب کامل با حدود ۹۸% از سپرده گذاران کاسپین انجام شد شایعاتی هست مبنی بر اینکه بخشی از این خط اعتباری بانک مرکزی به کاسپین،قراره با اتکا به همین طرحی که ذکر کردید تامین بشه وگرنه وضع بانک مرکزی و سایر بانک ها خراب تر از اینکه مردم تصور می کنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی November 25, 2017 09:17 AM

از یاد نبرید ونگذاریم خیانت ملایان ودرراس آنها خدعه بزرگ خمینی از اذهان تاریخی پاک شود/ خمینی در همان روزیکه در بهشن زهرا آن سخنرانی فریبکاران را انجام داد، بروشنی وبا صدائی رسا گفت: ایران غنیمت اسلام است این سخن خمینی را مردمی که درجهل مرکب ودینداری کورکورانه بسر میبردند نفهمیدیند خروجی آن چرندیات همین بود که ۳۹ سال جاری بوده ودر انتهای حیات ننگین اسلام سیاسی ملایان کار بدین جا رسده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


مهسا November 25, 2017 11:06 AM

بنظر من دزدي از اين واضح تر وعلني تر در هيچ حكومتي نبوده ونيست وجمهوري دزد اسلامي اولين كشور است كه به اين مقام نائل شده پس مردم بايد تمامي اين بانكها وسردمداران اين رژيم كثيف ودزد ومتقلب را اتش بزنند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: