آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 7 آذر ماه 1396 = 28-11 2017

رئیس چه کسی بوده که مرتضوی معاون اوست؟

اتهام سعید مرتضوی در پرونده شکایت کهریزک معاونت در قتل است. این در حالی است که قبلا عنوان شده بود در ماجرای کهریزک قتل غیرعمد رخ داده است. اگر قتل غیرعمد است معاونت در قتل معنا ندارد اما اگر معاونت مطرح است، مباشر جرم چه کسی بوده است؟

این جملات را عبدالصمد خرمشاهی، وکیل پایه یک دادگستری وکارشناس حقوقی می‌گوید. خرمشاهی معتقد است پرونده مرتضوی نقاط ابهام زیادی دارد.

ور در پاسخ به سئوالی مبنی بر اینکه نظر شما درباره حکم صادرشده برای سعید مرتضوی در پرونده معاونت در قتل محسن روح‌الامینی چیست؟ گفت: مهم‌ترین نکته‌ای که از منظر حقوقی در این پرونده باید به آن توجه کرد آن است که جرم ایشان معاونت در قتل بوده است. این در حالی است که قبلا عنوان شده بود موضوع کهریزک قتل غیرعمد است. اگر قتلی غیرعمد باشد، معاونت در آن قتل معنا و مجازات ندارد اما حال که جرم ایشان معاونت در قتل است، موضوع پرونده قتل عمد خواهد بود. حال مباشر جرم چه کسی بوده است؟ چه کسی مرتکب این جرم شده است که مرتضوی او را تحریک کرده و به نوعی معاونت در قتل داشته است؟ معاونت در جرم نیز شرایطی دارد؛ بنابراین نخستین سوال بدون پاسخ خواهد بود. اگر قتل عمدی است، مباشر جرم چه کسی بوده است.

یعنی در قتل غیرعمد معاونت معنا ندارد؟
خیر! تنها در قتل عمد معاونت در قتل معنا پیدا می‌کند.


وکیل شاکیان مرتضوی به شلاق محکوم شد

وکیل تعدادی از شاکیان سازمان تامین اجتماعی از محکومیت خود به ۱۰ ماه زندان و ۴۰ ضربه شلاق خبر داده است. این حکم با شکایت سعید مرتضوی در دادگاه بدوی صادر شده است.

مصطفی ترک همدانی در گفت‌وگو با خبرگزاری ایلنا اعلام کرد که با شکایت سعید مرتضوی به اتهام افترا در دادگاه بدوی به تحمل ۱۰ ماه زندان و ۴۰ ضربه شلاق محکوم شده است.

وکیل جمعی از شاکیان سازمان تامین اجتماعی گفت: «شکایت سعید مرتضوی بر اساس یکی از مصاحبه‌های من با خبرگزاری ایلنا بوده است که در آن بدون اینکه نامی از او برده باشم، در مورد حکم محکومیت دادگاه بدوی اظهار نظر کردم».

ترک همدانی افزود: «آقای مرتضوی براساس این مصاحبه شکایتی علیه بنده در دادگاه مطرح کرد. قاضی شعبه ۱۰۶۰ دادگاه کیفری دو پس از استماع دفاعیات من، به دلیل تعارض در برداشت قانونی عنصر جرم افترا و علیرغم اینکه در مصاحبه‌ام با خبرگزاری ایلنا هیچ نامی از شاکی نبرده بودم، به مجازات ۱۰ ماه حبس و ۴۰ ضربه شلاق تعزیری بخاطر جرم افترا محکوم شدم.»



مهمان November 27, 2017 05:15 PM

كبوتر با كبوتر ، جنايتكار با خامنه اى و دار و دسته غارتگرش

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ghasem November 28, 2017 09:47 AM

عمامه داران وبی عمامگان ریش داران و بی ریشان قاتلان و جنایت کاران همه جمعند برای انجام حکومت عدل علی نامش را حکومت عدل الهی گذاشتن ولی از عدالت خبری نیست اما چپاول و جنایت بیداد می کند فقر هم بیداد می کند که این هم نتیجه بی سوادی این مسئولین خیانتکار می باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


پیشگو November 28, 2017 10:59 AM

تا بوده و بوده نقش چنین بود
همیشه آخر بازی چند تا از خودی ها تو زندون جا میمونند
زمان شاه هویدا کلی دیگه قربانی شدند
تیمسار امیری فرمانده لشکر غرب کشور تنها به جرم سیلی زدن به یک سرباز خاطی سال ۵۷ ، مردم مسلمان با دوجیپ وی را از وسط به ۲ نیم کردند
مردم از شاه شاکی نبودند شاه همه را سیر میکرد به کودکان
تغذیه رایگان میداد اما پیرو گفتار دروغ مساجد و BBC مردم وحشی شده بودند
حال به این اندیشه کنید چه به سر اینها میاید در بازی آینده
که به راستی جنایات چپاول را از مغول و اسکندر بدتر کردند
۴۰ سال است که هر روز به طور قانونی ۲ نفر ایرانی اعدام میکنند
حاکمان فاسد آلوده به خون بی گناهان نمیگذاریم که دست بیگانه به شما برسد
ما با شما پدر و پسر کشتگی داریم حسابمان را خودمان پاکیزه میکنیم خوهید دید
به زودی زود

گزارش یا اعتراض به این نظر


ستاره های سربی November 30, 2017 09:23 PM

بعد از چهار دهه معلوم شد ماموریت اصلی اینها دو چیز است ویران کردن کشور کهن ایران و دوم بی آبرو کردن تشیع

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: