آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 11 آذر ماه 1396 = 02-12 2017

بازداشت سه شهروند بهایی در کرمانشاه

خبرگزاری هرانا _ صبح امروز یازدهم آبانماه دست کم سه شهروند بهایی به نام های نغمه شادابی، سهیلا شادابی و فرزانه امینی توسط نیروهای امنیتی در کرمانشاه بازداشت شدند همزمان گزارش شده است، پیمان قیامی، دیگر شهروند بازداشت شده کرمانشاهی امروز با تودیع قرار وثیقه از زندان آزاد شده است.

به گزارش هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، صبح امروز مورخ ۱۱ آبانماه سه شهروند بهایی به نام های سهیلا شادابی، نغمه شادابی و فرزانه امینی توسط نیروهای امنیتی بازداشت شدند.

تلاش هرانا برای بدست آوردن اطلاعات بیشتر درباره دلایل و سرنوشت این شهروندان پس از بازداشت تاکنون به نتیجه‌ای نرسیده است.

همزمان با این بازداشت ها گزارش می شود پیمان قیامی، دیگر شهروند بهایی ساکن کرمانشاه که حدود سه هفته پیش توسط نیروهای امنیتی این شهر بازداشت شده با تودیع قرار وثیقه در میان استقبال دوستان و آشنایان از این زندان آزاد شد.

شهروندان بهایی در ایران از آزادی های مرتبط به باورهای دینی محروم هستند، این محرومیت سیستماتیک در حالی است که طبق ماده ۱۸ اعلامیه جهانی حقوق بشر و ماده ۱۸ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی هر شخصی حق دارد از آزادی دین و تغییر دین با اعتقاد و همچنین آزادی اظهار آن به طور فردی یا جمعی و به طور علنی یا در خفا برخوردار باشد.

گفتنی است بر اساس منابع غیررسمی در ایران بیش از سیصد هزار نفر بهایی وجود دارد اما قانون اساسی ایران فقط اسلام، مسیحیت، یهودیت و زرتشتی گری را به رسمیت شناخته و مذهب بهاییان را به رسمیت نمی‌شناسد. به همین دلیل طی سالیان گذشته همواره حقوق بهائیان در ایران به‌صورت سیستماتیک نقض شده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: