آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 12 آذر ماه 1396 = 03-12 2017

نمایشگاه عصر تیموریان در هرات گشایش یافت

رادیو فرانسه: برای اولین بار نمایشگاه دوره تیموریان تحت نام " آثار هنری عصر تیموریان در سرزمین افغانستان" روز شنبه ٢ دسامبر با حضور سفیر فرانسه در شهر هرات برگزار شد.

در این نمایشگاه ١٠۶ قطعه عکس از آثار کمال الدین بهزاد توسط مایکل بَری محقق آمریکایی به همکاری انستیتوی مطالعات افغانستان از کشورهای مختلف جمع آوری شده بود به نمایش گذاشته شده است.

مایکل بری گفت: تاریخ درخشان هرات و عصر تیموریان سبب گردید تا او به جمع آوری آثار تاریخی این شهر اقدام کند تا تمدن افغانستان فراموش نشود.

در همین حال آریا رئوفیان رییس اطلاعات و فرهنگ ولایت هرات گفت، مایکل بری محقق آمریکایی این عکس ها را در مدت بیش از دو سال جمع آوری کرده است.

رئوفیان افزود، این نمایشگاه زمان هنرنمایی دوره تیموریان را نشان میدهد تا بازدیدکنندگان از تاریخ غنی این دوره آشنایی بیشتر پیدا کنند.

از سوی دیگر، محمد آصف رحیمی والی هرات گفت، باید تلاش شود تا تمام این آثار در قالب یک کتاب تهیه و در سراسر جهان صادر گردد.

آثار کمال الدین بهزاد به همکاری مالی کشورهای فرانسه و آمریکا به نمایش گذاشته شده و قرار است این اثار در کشورهای اروپا و آمریکا نیز به نمایش گذاشته شود.

کمال الدین بهزاد یکی از مشهورترین نقاشان در تاریخ جهان یاد می شود و آثارش بارها در موزه‌های شهرهای پاریس، لندن، رم، استانبول و قاهره به نمایش گذاشته شده است. سبک و شیوۀ بهزاد در شماری از دانشگاه‌های جهان موضوع پژوهش و تدریس است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: