آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 14 آذر ماه 1396 = 05-12 2017

اجرای حکم ۷۴ ضربه شلاق در ملاعام

خبرگزاری هرانا – پیش از ظهر امروز برای اولین بار طی ده ساله گذشته حکم شلاق متهمی که در بهمن سال گذشته بازداشت شده بود در جنب سه شنبه بازار بجستان و در ملاعام قرائت و اجرا شد. میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بجستان نیوز، پیش از ظهر امروز برای اولین بار طی ده ساله گذشته حکم شلاق متهمی که در بهمن سال گذشته اقدام به “چاقو کشی” کرده بود در جنب سه شنبه بازار بجستان ودر ملا عام قرائت و اجرا شد.

سید محسن مهاجریان‌مقدم دادستان بجستان در رابطه با چرایی و حکم کامل دادگاه اظهار کرد: “۱۹ بهمن ماه سال گذشته (۹۵) خانمی متاهل به نیروی انتظامی مراجعه می کند و از فردی موتور سوار که با چاقو وی را از ماشین پیاده و مبادرت به تهدید کرده است شکایت کرد، بعد از در جریان قرار گرفتن دستگاه قضا، دستورات قضایی صادر، متهم شناسایی و به دادسرا دلالت گردید، کیفر خواست متهم در تاریخ ۲۷ بهمن ۹۵ و کمتر از ۱۰ روز، به اتهام تظاهر و قدرت نمایی با چاقو” که برای اولین بار است در بجستان این گونه اتهام رویت میشود ” موضوع ماده ۶۱۷ قانون مجازات اسلامی، کتاب تعزیرات، مصوب ۱۳۷۲، کیفرخواست صادر و به دادگاه کیفری دو ارسال شد”.

وی ادامه داد: “مراحل قانونی در دادگاه کیفری دو و بازجویی مربوطه صورت گرفت و دادنامه بدوی در تاریخ ۱۰ اسفند ۹۵ در خصوص اتهام متهم به مجازات حبس تعزیری به میزان دو سال و ۷۴ ضربه شلاق تعزیزی محکوم گردید، با توجه به اینکه این گونه جرایم در شهرستان بجستان سابقه نداشته و مرتبط با آسایش و آرامش عمومی است از همان ابتدای پرونده درخواست شلاق علنی داده شد که با موفقت دادگاه حکم شلاق علنی صادرگردید با توجه به حساسیت موضوع این پرونده در کمتر از یک ماه به نتیجه رسید و حکم دادگاه صادر شد”.

لازم به یادآوری است میثاق بین‌المللی حقوق مدنی و سیاسی صراحتا استفاده از مجازات‌های غیر‌انسانی و موهن از جمله اعدام و شلاق را ممنوع کرده است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: