آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 20 آذر ماه 1396 = 11-12 2017

اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات را تحریم کرد

مهم‌ترین احزاب اپوزیسیون ونزوئلا در اعتراض به عدم شفافیت انتخابات محلی در این کشور آن را تحریم کردند. حال نیکلاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا این احزاب را از شرکت در انتخابات سراسری ۲۰۱۸ محروم کرده است.

به گفته‌ی نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا، احزابی که مردم را به تحریم انتخابات محلی فراخوانده‌اند، اجازه شرکت در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۸ را نخواهند داشت.

او تصریح کرد که احزاب اپوزیسیون با تحریم انتخابات محلی به طور خودکار اعتبار و صلاحیت خود را برای حضور در انتخابات سال آینده از دست داده‌اند.
احزاب اپوزیسیون چون "کنش دمکراتیک" (Acción Democrática)، "اول از همه عدالت" (Primero Justicia) و "اراده‌ی مردمی" (Voluntad Popular) شهروندان ونزوئلا را فراخوانده بودند که انتخابات محلی روز یکشنبه (۱۰ دسامبر) را تحریم کرده و از رفتن به پای صندوق‌های رأی خودداری کنند.

از دید آنان دولت ونزوئلا به خواست‌شان در مورد اجرای شفافیت لازم در برگزاری انتخابات محلی عمل نکرده است.

به گزارش دویچه وله، ونزوئلا ماه‌هاست شاهد جنگ قدرت میان دولت سوسیالیستی حاکم به ریاست‌جمهوری نیکلاس مادورو و اپوزیسیون راست میانه‌رو در این کشور است.

در ماه ژوئیه سال جاری میلادی مجلس جدید مؤسسان که از سیاست‌های مادورو حمایت می‌کند، جایگزین پارلمان شد که در آن نمایندگان اپوزیسیون از اکثریت برخوردار بود. نیروهای اپوزیسیون این مجلس را به رسمیت نمی‌شناسند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: