آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 21 آذر ماه 1396 = 12-12 2017

ايتاليا متهم به همدستی با شکنجه پناهجويان

سازمان عفو بين المللي دولت هاي اروپايي بويژه ايتاليا را متهم به همدستي با شکنجه پناهجويان در ليبي کرد.

به گزارش ايرنا از شبکه خبري `تي جي کوم24`ايتاليا، سازمان عفو بين الملل امروز(سه شنبه)درگزارشي انگشت اتهام را عليه دولت هاي اروپايي بويژه ايتاليا که بطور آگاهانه همدست شکنجه و سوء استفاده از ده ها هزار پناهجو توسط مقامات ليبي هستند، بلند کرد.
جان دالهويسن مدير اين سازمان اظهار داشت:دولت‌ هاي اروپايي نه تنهاکاملا ازاين سوء استفاده‌ ها مطلع هستند بلکه از مقام ‌هاي ليبي حمايت نيز مي‌ کنند و در اين جرايم شريک و همدست آنها هستند.
به عقيده اين سازمان دولت هاي اروپايي براي جلوگيري از حرکت پناهجويان از ليبي به سوي اروپا، بطور فعال از مقامات محلي براي حبس آنها در زندان هاي پرجمعيت و وحشتناک ليبي حمايت مي کنند . صدها هزار پناهجو در ليبي به دام مقامات محلي، شبه نظاميان، گروه هاي مسلح و قاچاقچيان که به نوبه خود به دنبال سودجويي هستند، افتاده اند. ده هاهزار پناهجو در مراکز حبس در ليبي نگهداري شده و اغلب مورد خشونت و سوء استفاده قرار مي گيرند.
به عقيده اين سازمان، ازپايان سال 2016 کشورهاي عضو اتحاديه اروپا، بويژه ايتاليا يک سري تدابير براي بستن مسيرهاي دريايي از ليبي به اروپا در مديترانه اتخاذ کرده که در آن توجه اندکي به پيامدهاي آن براي افرادي که به دام ليبي افتاده اند، شده است.
اين سازمان از دولت هاي اروپايي خواستار تجديد نظر در همکاري با ليبي شده و از آنها خواست تا به پناهجويان اجازه ورود به اروپا از طريق راه هاي قانوني داده شود.
عفو بين المللي هشدار داد که گارد ساحلي ليبي جان پناهجويان را به خطر انداخته و سازمان هاي غير دولتي را تهديد مي کند.اين سازمان اعلام کرد که بر اساس اسناد تصويري و ويديويي که در دست دارد، قايق `راس جدير` که توسط ايتاليا طي مراسمي با حضور وزير کشور ايتاليا به ليبي تحويل داده شد از سوي گارد ساحلي ليبي در تصادفي که روز 6 نوامبر گذشته منجر به غرق شدن 50 پناهجو در مديترانه شد، بکار گرفته شده بود .



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: