آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 23 آذر ماه 1396 = 14-12 2017

تفتیش از منازل و بازداشت چهار نوکیش مسیحی

خبرگزاری هرانا – نیروهای امنیتی با مراجعه به منزل ۸ نوکیش مسیحی در کرج اقدام به تفتیش منازل و ضبط لوازم شخصی و اقلام مذهبی کردند، در دو منزل جلسات مذهبی در حال برگزاری بود که با بازداشت ۴ تن از نوکیشان مسیحی متوقف شد. نیروهای امنیتی همچنین سه محل کسب شهروندان مسیحی را نیز تفتیش و پلمب کردند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، سه شنبه هفته جاری نیروهای امنیتی در استان البرز محل سکونت ۸ نوکیش مسیحی ساکن کرج را مورد تفتیش قرار دادند.

یک منبع مطلع در این رابطه به گزارشگر هرانا توضیح داد: “نیروهای امنیتی بین ساعت ۱۰ تا ۱۲ شب به این ۸ منزل مراجعه کردند، در دو واحد از این منازل جلسات کلیسای خانگی در حال برگزاری بود که ماموران ضمن تفتیش منزل، لوازم الکترونیکی مانند موبایل و تبلت و لب تاپ حضار را نیز ضبظ کردند، همچنین کتب مسیحی و حتی تابلوهای مربوط به مسیحیت نیز از توقیف در امان نماندند.”

در دو منزلی که بعنوان کلیسای خانگی جلساتی در حال برگزاری بود، ماموران امنیتی ضمن ضبط لوازم ارتباطی افراد، اقدام به بازداشت مجموعا ۴ نوکیش مسیحی به نامهای میلاد گودرزی، علیرضا نورمحمدی، شهاب شاهی و نیز شبان و مسئول کلیسای کرج، امین خاکی نمودند.
نیروهای امنیتی بازداشت شدگان را با خود به نقطه نامعلومی منتقل کردند، از سرنوشت این افراد تاکنون اطلاعی حاصل نشده است.

از سوی دیگر گزارش شده است، همزمان با تفتیش منازل و بازداشت نوکیشان مسیحی کرج، نیروهای امنیتی به سه باب مغازه متعلق به نوکیشان مسیحی نیز مراجعه کردند که حداقل دو باب آن متعلق به یکی از بازداشت شدگان است.

آنها ضمن تفتیش مغازه ها و بردن قسمت عمده ای از کالاهای کیف و کفش موجود در یکی از اماکن کسب، اقدام به پلمب این محل ها نمودند.
لازم به یادآوری است کشیش امین خاکی، پیش تر در تیرماه سال جاری به محل اداره اطلاعات شهر کرج احضار شده بود. این نوکیش مسیحی در سال ۹۲ نیز به همراه ۶ نوکیش مسیحی دیگر بازداشت شده بود. وی به تازگی مدت محکومیت خود را در زندان اهواز به پایان رسانده بود.



کاریکامراناتور December 15, 2017 05:03 AM

این ها به شعارهای خودشان هم پایبند نیستند:
لا اکراه فی الدین!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: