آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 24 آذر ماه 1396 = 15-12 2017

آمريکا قانون بيطرفی اينترنت را لغو کرد

به گزارش فرانس24، دولت آمريکا قانون «بيطرفي اينترنت» را که در زمان باراک اوباما رئيس جمهور پيشين اين کشور تصويب شده بود، لغو کرد.

اصل بيطرفي اينترنت در آمريکا به پايان رسيد. اين يعني از اين پس شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي مي توانند سرعت دسترسي به محتواي وب و توليدات ديجيتال را کاهش دهند. هر چند اين تصميم آمريکا به صورت رسمي شامل حال فرانسه نمي شود اما مي تواند براي شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنتي الهام بخش باشد.

با وجود اين، کانادا در واکنش به اين تصميم آمريکا اعلام کرد همچنان به اين اصل پايبند خواهد ماند. نهاد نظارت بر ارتباطات آمريکا (کميسيون فدرال ارتباطات) يکي از اصول بنيانگذاران اينترنت را لغو کرد. اما عده اي از مردم آمريکا با برگزاري تظاهراتي به اين تصميم اعتراض کردند.

يکي از زنان تظاهر کننده گفت: لغو قانون بيطرفي اينترنت به معني پايان اينترنت رايگان است. حالا بايد براي چيزهايي مثل توييتر پول پرداخت کنيم. به اين ترتيب کساني که امکانات بيشتري دارند به فضا و جاي بيشتري در اينترنت دسترسي خواهند داشت.

تاکنون طبق قانون بيطرفي اينترنت، همه مردم آمريکا به محتواهاي وب دسترسي يکسان داشتند. اين قانون در زمان اوباما تصويب شده بود اما دونالد ترامپ به محض ورود به کاخ سفيد يکي از مخالفان بيطرفي اينترنت را به رياست کميسيون فدرال ارتباطات منصوب کرد. حال علت اين انتصاب معلوم مي شود.

با لغو اين قانون، سرعت دسترسي به برخي صفحات کاهش مي يابد و کاربران براي دسترسي سريع به آنها بايد به شرکت‌هاي ارائه دهنده خدمات اينترنت، پول پرداخت کنند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: