آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 16 بهمن ماه 1396 = 05-02 2018

ناتو؛ کالنينگراد آرایش جنگی به خود گرفت

یک رسانه روسی از استقرار دائمی موشک‌های «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در «کالینینگراد» خبر داد.

ریانووستی گزارش داد، در بحبوحه تنش‌ها بین مسکو و واشنگتن بر سر دکترین هسته ای جدید آمریکا، نماینده ارشد پارلمان روسیه اعلام کرد که موشک‌های پیشرفته «اسکندر» با قابلیت حمل کلاهک اتمی در منطقه کالینینگراد استقرار یافته است.

«کالینینگراد» بخشی جدا از خاک اصلی روسیه است که بین لهستان و لیتوانی در ساحل دریای بالتیک واقع شده است، در این منطقه که ۳۰۰ کیلومتر با خاک روسیه فاصله دارد، ناوگان بالتیک روسیه مستقر است.


ناتو؛ کالنينگراد آرایش جنگی به خود گرفت

به گزارش خبرگزاري فرانسه؛ ليتواني روز دوشنبه روسيه را متهم کرد در منطقه کالنينگراد موشک هايي مستقر کرده است که قادر هستند کلاهک هسته اي حمل کنند. اين در حالي است که روابط بين روسيه و غرب اکنون در پايين ترين سطح خود از زمان پايان جنگ سرد قرار دارد.

روسيه پيش از اين، موشک هاي اسکندر را در زمان مانورهاي نظامي، در منطقه کالنينگراد که بين ليتواني و لهستان واقع شده است مستقر کرده بود و اين در حالي است که هر دو کشور ليتواني و لهستان از اعضاي پيمان آتلانيک شمالي (ناتو) هستند.

رئيس جمهوري ليتواني در گفتگو با مطبوعات با بيان اين که روسيه اين بار اين موشک ها را براي استقرار دائم در کالنينگراد مستقر کرده است، با خطرناک خواندن اين اقدام روسيه، استقرار آنها را براي نيمي از پايتخت هاي کشورهاي اروپايي تهديد توصيف کرد.

مسکو اعلام کرده بود براي مانورهاي نظامي کالنينگراد در سال 2016، موشک هاي اسکندر را مستقر کرده است و اين در حالي است که دستگاه هاي اطلاعاتي ليتواني در گزارشي که به تازگي منتشر شده است اعلام کردند استقرار دائم موشک هاي اسکندر اجتناب ناپذير است و اين اقدام مسکو پاسخ به تدابيري است که از سوي ناتو اتخاذ شده است.


ارتش آمریکا: برای یک جنگ بزرگ آماده باشید

ژنرال رابرت نلر فرمانده یگان تفنگداران دریایی ارتش آمریکا در دیدار با سربازان آمریکایی مستقر در نروژ گفت برای ‘جنگی بزرگ’ آماده باشند.

وی گفت: «امیدوارم که پیش‌بینی‌های من درست نباشد اما جنگی در شرف وقوع است و شما فراموش نکنید که برای چه اینجا هستید.

به گزارش دویچه وله، وی از تفنگداران آمریکایی مستقر در نروژ خواست که برای یک جنگ تمام عیار آماده باشند.

بنا‌ به این گزارش، تفنگداران آمریکایی در نروژ در ماه ژانویه سال جاری برای پشتیبانی از مرکز فرماندهی آمریکا در اروپا و ناتو مستقر شده‌اند.

رسانه‌های آمریکا گزارش می‌دهند که این ژنرال ارشد به‌عنوان یکی از اعضای ‘ستاد مشترک ارتش’ مسئول برنامه‌ریزی اضطراری در وزارت دفاع آمریکا است.


راهبرد امنیتی جدید آمریکا ستیزه‌جویانه است

ولاديمير پوتين رئيس جمهور روسيه با بیان اینکه راهبرد امنیتی جدید آمریکا ستیزه‌جویانه است، اعلام کرد آمريکا قصد دارد پيمان نيروهاي هسته اي ميان برد را لغو کند.

به گزارش خبرگزاري رويترز، رئيس جمهور روسيه افزود: افزايش حضور نظامي نيروهاي سازمان پيمان آتلانتيک شمالي (ناتو) در اروپا، ماهيت شديدا تهاجمي و تجاوزکارانه دارد.

پوتین گفت: تسليحات هسته اي راهبردي روسيه ، عامل بازدارنده قابل اعتماد عليه افزايش حضور نظامي آمريکا است و روسيه بر اساس حقوق حاکميتي خود مي تواند به ميزان کافي، به تلاش هاي آمريکا براي نابود کردن پيمان نيروهاي هسته اي ميان برد، واکنش نشان دهد.



اردشیر December 22, 2017 09:50 PM

جالب است که این روس ها بوده اند که چنین پیمانی را مدتها پیش و شاید از همان آغاز نقض کرده اند و پوتین باز هم همچون همیشه یک دروغ دیگر را بر زبان می راند روسها سالهاست که موشک های کروز میانبرد با توانایی حمل کلاهک هسته ای را به کار می برند و می سازند چیزی که در پیمان پیش گفته باید از میان می رفته است در طرف امریکا دولت های امریکا همیشه و تا به امروز که ترامپ جلوی زیاده خواهی و فریبکاری روسها می ایستد به این پیمان یک طرفه پایبند بوده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: