آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 28 آذر ماه 1396 = 19-12 2017

خطاب به روحانی: عامل خودفروخته نظام را دریاب

نصرالله پژمان‌فر رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی با حمله به روحانی، وی را عامل خودفروخته نامید و گفت: در جنگ نرمی که غربی‌ها و عوامل خودفروخته داخلی آنها علیه ما به راه انداخته‌اند درصدد نرمالیزه کردن و به‌اصطلاح خودشان اهلی کردن انقلاب اسلامی هستند. لذا در قبل، بعد و خود برجام مسئولان غافل ما را پای میز مذاکره کشاندند که هر دو طرف آن برای ما باخت و برای آنها برد بود. یعنی ما یا باید آن کنوانسیون‌ها را می‌پذیرفتیم یا نمی‌پذیرفتیم. اگر می‌پذیرفتیم دست ما بسته می‌شد و اگر نمی‌پذیرفتیم ایران کشوری بود که به هیچ تعهدی تن نمی‌داد.

پژمان فر افزود: متأسفانه در این «سفرهای خاموش صورت گرفته» به‌رغم تذکرات داده شده به آنها، روز به روز درصدد امضاء تعهدات بیشتری هستند. در جلسه موضوع ۲۰۳۰رئیس‌جمهور و وزیر امور خارجه گفتند که ما در این کنوانسیون‌ها حق تحفظ برای خودمان نگه می‌داریم اما آیا می‌شود حق تحفظ را قائل شد؟

رئیس کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: طبق قوانین بین‌المللی شرط‌ها در صورتی پذیرفتنی است که از طرف کشورهای عضو مخالفتی نسبت به آن صورت نگیرد. در موضوع کنوانسیون مقابله با تأمین مالی تروریسم آقایان می‌گویند ما این تعهد را مشروط می‌پذیریم و حال این‌که بسیاری از کشورهای عضو قبل از عضویت ما مخالفت خود را نسبت به هر شرطی که کشوری بخواهد بیاورد، اعلام کردند.

وی افزود: پس تحفظ یک توهم است و توجیحات صورت گرفته غیرقابل قبول است.

نماینده مردم مشهد گفت: آقای رئیس‌جمهور شما مکلف بودید این موارد را در شورای عالی امنیت ملی مطرح کنید چرا تخلف کردید و کشور را در معرض خطرات بزرگ قرار دادید؟ آیا کلاه گشادی که به واسطه بی‌تدبیری شما در برجام سر نظام گذاشته شد درس عبرتی برای شما نبود؟ شما بدانید ننگ این قرارداد در تاریخ به نام شما ثبت می‌شود.

پژمان‌فر اضافه کرد: ‌مالیاتها افزایش چشمگیری یافته، توجه به موضوع اشتغال و حمایت از تولید داخلی وجود ندارد. بودجه‌های عمرانی به‌شدت کاهش یافته و بودجه‌های جاری رو به افزایش است. امروز کمر تولید شکسته و تورم رو به رشد و واحدهای تولیدی به‌شدت رو به تعطیلی هستند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: