آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 30 آذر ماه 1396 = 21-12 2017

زلزله و گرانی کمرشکن در آستانه شب یلدا

در آستانه شب یلدا، مردم ایران به‌ ویژه اقشار محروم و کم‌ درآمد با گرانی کمرشکن روبرو هستند.

خبرگزاری حکومتی تسنیم نوشت: یلدای امسال با این افزایش قیمت در انواع میوه و آجیل برای برخی از افراد به ماتم تبدیل شده است و برخی از افراد کم در آمد و کارگر در این میان چیزی جز شرمساری نداشته و خجالت‌زده خانواده‌های خود هستند و حتی عده‌ای عاریه‌ای خرید می کنند.

در سطح بازارهای شهر تردد کنیم دیگر بازار حال وهوای گذشته را ندارد و مردمی که با هزار امید به مناسبت شب یلدا برای خرید به خیابانها آمدهاند، تمایلی برای خرید نشان نمی‌دهند که هیچ، از کنار مغازه‌ها آرام و بی صدا عبور می‌کنند.

شهروندان با اظهار نارضایتی از افزایش قیمت انواع میوه در روزهای پایانی پاییز در مناطق مختلف سطح شهر می‌گویند: مسئولان باید با گران‌فروشان برخورد کنند نکته جالب توجه این است؛ مردمی که قادر به خرید میوه نبوده‌اند خرید از خودروهای عرضه‌کننده میوه در قالب دست‌فروشان درحاشیه خیابان‌ها را انتخاب کرده‌اند.

شهروندی از دولت گلایه مند بود و می‌گفت: دولتمردان از طبقه پایین خبری ندارند و درآمد ما را با درآمد نجومی خود مقایسه می‌کنند و به فکر بهبود وضعیت نیستند.

قیمت‌های نجومی و سرسام آور آجیل هم باعث شده همه از پشت ویترین نظاره گر تنقلاتی شوند که همه در کشور خودشان و چه بسا در شهر خودشان تولید می شود، ولی فقط تعداد محدودی قادر به خرید چنین تنقلاتی هستند، یکی از شهروندان در این باره گفت: قیمت‌های آجیل به حدی بالاست که حتی توان خرید یک کیلو از آن را ندارند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: