آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 7 دی ماه 1396 = 28-12 2017

انفجار در ساختمان خبرگزاری "صدای افغان"

انفجار سه بمب در ساختمان دفتر خبرگزاری "صدای افغان" در غرب کابل، پایتخت افغانستان دست‌کم ۴۰ کشته و ده‌ها زخمی برجای گذاشت. برخی اخبار تأئید نشده از کشته شدن افراد بیشتری در این انفجار حکایت دارند.
به گزارش یورونیوز، وزارت بهداشت افغانستان اعلام کرد که در انفجارهای امروز (پنجشنبه) در کابل دست کم ۴۰ تن کشته و بیش از ۵۰ تن زخمی شدند.
به گفته مسؤولان افغان، دو انفجار در نزدیکی یک مسجد و دفتر رسانه‌ای رخ داد.
نجیب دانش، سخنگوی وزارت کشور افغانستان اظهار کرد: در نزدیکی محل انفجار یک مسجد و دفتر خبرگزاری "صدای افغان" وجود دارد.
نصرت رحیمی، معاون سخنگوی وزارت کشور نیز گفت: مرکز فرهنگی "تبیان" کابل هدف این حمله بود.
وی تصریح کرد که این مرکز که در نزدیکی خبرگزاری صدای افغان واقع شده در حال برگزاری مراسمی به مناسبت سی و هشتمین سالگرد تهاجم شوروی به افغانستان بود که انفجارهایی در آن رخ داد.

خبرگزاری صدای افغان (آوا) در وبسایت خود آورده است که انفجار اول در ساعت ۹ و ۵۰ دقیقه صبح پنج‌شنبه به وقت محلی روی داد و صدای دو انفجار دیگر نیز هر کدام به فاصله چند دقیقه در نزدیکی محل انفجار اول شنیده شد.
به گزارش صدای افغان، انفجار سوم در حالی روی داد که آمبولانس‌ها و مأموران امدادی مشغول کمک‌رسانی و نجات مصدومان بودند. گفته می‌شود انفجار اول ناشی از عمل کردن مواد منفجره همراه یک مهاجم انتحاری و دو انفجار دیگر ناشی از عمل کردن دو مین بود.
خبرگزاری تبیان همچنین نوشت، دست کم پنج بمب‌گذار انتحاری در عملیات حمله به دفتر این خبرگزاری شرکت داشتند که سه نفر آنها کشته شدند، اما از سرنوشت دو نفر دیگر اطلاعی در دست نیست.
شاهدان همچنین از شنیدن صدای تیراندازی در محل انفجار خبر دادند.
دفتر نهاد «تبیان» نیز در همین محل و در ساختمان دفتر خبرگزاری صدای افغان قرار دارد. در هنگام انفجار همایشی با حضور دانشجویان و افراد دیگر در دفتر بنیاد تبیان در جریان بود.
هنوز هیچ فرد یا گروهی مسؤولیت این حمله را به عهده نگرفته است.
از سوی دیگر، وزارت دفاع افغانستان در بیانیه‌ای اعلام کرد، حدود ۵۰ مسلح را که از تکفیری‌ها و گروه داعش بودند در عملیات نظامی خود در ولایت ننگرهار در شرق این کشور به هلاکت رسانده است.
در این بیانیه آمده است، در سلسله حملات هوایی در منطقه "اشین" داعش متحمل خسارت‌های زیادی شد.
طبق این بیانیه، این عملیات منجر به نابودی سه انبار مهمات و مواد منفجره گروه‌های تروریستی و انهدام پناهگاه‌های گروه‌های تروریستی در این منطقه شد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: