آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 13 دی ماه 1396 = 03-01 2018

جلوگیری از خروج یک کارگردان تئاتر از ایران

خبرگزاری هرانا – مسئولان فرودگاه امام خمینی روز گذشته به محمد رحمانیان نمایشنامه نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران اعلام کرده‌اند که امکان خروج از کشور را ندارد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از اعتمادآنلاین، این نمایشنامه نویس و کارگردان شناخته شده تئاتر ایران در گفت‌وگویی درباره جزئیات آنچه روز گذشته اتفاق افتاد بیان کرد: «به عنوان مشاور با یک گروه فیلمسازی همکاری داشتم و بر همین اساس قرار بود برای ادامه تصویربرداری به نایروبی سفر کنیم که مسئولان اعلام کردند من ممنوع‌الخروج هستم و امکان همراهی با گروه وجود ندارد.»

بر اساس این اظهارات به محمد رحمانیان اعلام شده است که برای پی‌گیری ماجرا باید به شعبه ۲۱ دادسرای عمومی انقلاب مراجعه کند. او می‌گوید: «امروز وقتی به دادسرا رفتم اینطور گفتند که شماره پرونده مورد نظر صحیح نیست و پرونده‌ای به نام من وجود ندارد. حدس می‌زنم ماجرا از اینجا ناشی شده که شاکی خصوصی پای کار نیست. الان هم بلاتکلیف هستم و از طرفی به نظر می‌رسد که شاید محدودیت بوجود آمده از سوی قوه قضاییه باشد. درحالی که اصلا احضاریه‌‌ای به دستم نرسیده است.»

کارگردان نمایش «عشقه» تاکید دارد محدودیت ایجاد شده از سوی وزارت ارشاد نبوده و «نهادی خارج از دولت» زمینه ممنوع‌الخروجی‌اش را بوجود آورده است. رحمانیان با اشاره به همین موضوع می‌افزاید: «اگر این‌طور باشد که حدس می‌زنم هست، باید بگویم ماجرای نمایش «روز حسین» یک بار دیگر رخ داده و از حالا به بعد هر کسی می‌تواند شرایط ممنوع‌الخروجی و ایجاد محدودیت برای هنرمندان را فراهم کند.»

محمد رحمانیان چندی قبل نمایش «ترانه‌های قدیمی: پیکان جوانان» را روی صحنه برد که با استقبال تماشاگران مواجه شد. همان زمان طرح بعضی انتقادها خارج از فضای رسمی موجب شد نمایش در روزهای پایانی یک بار دیگر از سوی اداره کل هنرهای نمایشی بازبینی شود. گرچه بعضی رسانه‌ها به شدت انتظار توقیف نمایش را می‌کشیدند اما این اتفاق رخ نداد و گروه طبق روال عادی به کار خود پایان داد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: