آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 دی ماه 1396 = 09-01 2018

نگهداری بازداشت‌شدگان خوزستان در کمپ اعتیاد

نگهداری بازداشت‌شدگان خوزستان در کمپ اعتیاد؛ «غیر از آب به آنها هیچ‌چیزی داده نشده است»

بازداشت‌شدگان شهرستان‌های استان خوزستان از هفته گذشته به اهواز منتقل شده‌اند و شماری از آنان در کمپ ترک اعتیاد نگهداری می‌شوند.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، شمار کثیری از شهروندان معترض در هفته‌های گذشته در ایذه، مسجدسلیمان، شادگان، شوشتر و روستاهای کوچک بازداشت شدند و اکنون در شهر اهواز نگهداری می‌شوند.

تعدادی از این بازداشت شدگان در کمپ‌های ترک اعتیاد به سر می برند؛ یکی از این بازداشت شدگان در آخرین تماسی که با خانواده خود داشته گفته چهار روز است که غیر از آب به آنها هیچ چیزی داده نشده است.

گفته می شود که در ایذه فقط ۴۰۰ نفربازداشت شده‌اندکه ۴٠ نفر آن‌ها زن هستند؛ ماموران در برخی موارد کل خانواده یک نفر را بازداشت کرده‌اند.

بیش از ۷۱ شهر در تظاهرات سراسری ضددولتی در ایران شرکت کردند که در تمام این شهرها، نیروهای امنیتی، نظامی و شبه‌نظامی با به‌کارگیری خشونت دست به سرکوب شهروندان معترض زدند.

نیروهای امنیتی از هفتم دی‌ماه بازداشت شهروندان معترض را آغاز کردند و تا زمان انتشار این خبر بازداشت ۲۱۰۰ تن از ۳ هزار تن از سوی مقامات جمهوری اسلامی تأیید شده است.

وضعیت جسمی این بازداشت‌شدگان نامشخص است و بسیاری از آن‌ها از حق دسترسی به وکیل محروم و تحت فشار برای اعترافات تلویزیونی هستند.

گفتنی است نیروهای امنیتی از دیدار زندانیان با خانواده‌هایشان جلوگیری می‌کنند. همچنین بیم شکنجه فیزیکی زندانیان می‌رود.

پس از سرکوب خشن معترضان در ایران، شهرهای ایران در وضعیت امنیتی به سر می‌برد و عملا یک حکومت نظامی اعلام‌نشده در آن‌ها برقرار است؛ حتی در بعضی شهرها اجتماع چند نفر ممنوع است.



#مهرداد January 9, 2018 05:21 PM

من تنها این پرسش را دارم آیا این رژیم با تظاهرات مسالمت آمیز
پست خود را ترک می کند و می رود؟ هیچ آدم خردمندی اینرا باور
نمی کند۰ اعتراضات بازهم سرکوب شد ولی دلیلی نیست که ملت
از پا نشسته اند۰ شاید مردم به این نتیجه برسند که راهی به غیر از
دست گرفت اسلحه برای پیروزی وجود ندارد۰ کارشناسانی که مزدور
جمهوری اسلامی هستند در همه جا پراکنده شده اند وبا نظر های خود
جنبش ها را کند و یا از آنها جلو گیری می کنند نتیجه آن این نوع
دستگیریهاست که با بهترین جوانان این مرز وبوم چنین رفتاری می کنند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی January 9, 2018 08:29 PM

سخنان علی خامنه ای امروز یک اعلان جنگ کامل به مردم ایران بود امروز علی خامنه ای گفت که مردم ایران از عربستان سعودی پول گرفته اند تا به خیابانها بریزند و این خودش یک تهمت به همه مخالفان خودش بود و باید گفت که از این پس مشکل بتوان این قیام مردم ایران را صلح جویانه به پیش برد وقتی که علی خامنه ای حتی یک کلام هم از کتک زدن مردم و دستگیرهای خشن مردم صحبی نکرد و آنها را مزدور بیگانه خواند که به گفته خودش باید با آنها در زندان صحبت کرد و آنها را قانع کرد که اشتباه کرده اند درست همانند کشتار سال ۶۸ است که فرهنگ تواب سازی را در کشور بوجود آورد احتمالا جان بازداشت شده ها در خطر است ما مخالفان جمهوری اسلامی باید که صحبت کلی در میان خودمان برای ادامه راه این قیام به صورت صلح آمیز داشته باشیم که آیا این راه امکانپزیر است یا نه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: