آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 19 دی ماه 1396 = 09-01 2018

جنایتی دیگر در راه؛ انتقام‌گیری از آزادیخواهان

قرار است زانیار و لقمان مرادی دو جوان کرد را سحرگاه شنبه ۲۳دی ماه اعدام کنند

منابع خبری «در تی وی» اطلاع داده اند که قرار است زانیار و لقمان مرادی دو هموطن کرد که حدود ۹ سال است زیر حکم اعدام در زندان های ایران گذران حبس میکنند، در سحرگاه شنبه ۲۳دی ماه به چوبه دار سپرده شوند.

به گزارش شبتاب نیوز، زانیار و لقمان مرادی از ۱۱ مرداد ماه ۱۳۸۸ توسط نیروهای امنیتی در شهر مریوان در استان کردستان بازداشت شدند. آنها به مدت ۹ ماه در بازداشتگاه ستاد خبری اداره اطلاعات شهر سنندج (وزارت اطلاعات)، برای اخذ اعترافات اجباری«تحت فشار و شکنجه شدید روحی و جسمی» قرار گرفتند. این دو زندانی پس‎از نزدیک به ۶ ماه به زندان مرکزی سنندج و از آنجا به بند ۲۰۹ زندان اوین تهران منتقل شدند. زانیار و لقمان مرادی اول دی ماه سال ۱۳۸۹ در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب تهران به ریاست جلاد قوه قضائیه قاضی صلواتی محاکمه و به اتهام «محاربه از طریق عضویت در یک گروه مخالف نظام و ترور فرزند امام جمعه مریوان» به اعدام در ملاعام محکوم شدند. این حکم ۱۸ تیرماه سال ۱۳۹۰ توسط دیوان عالی کشور تائید و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده و تا کنون در این زندان نگهداری می‎شوند.

منابع خبری شبکه جهانی «در تی وی» در قوه قضائیه اطلاع داده اند که قرار است حکم اعدام زانیار و لقمان مرادی این دو جوان کرد در سحرگاه شنبه ۲۳دی ماه اجرا شود.

این دو زندانی در مراحل مختلف دادرسی و همینطور از طریق انتشار نامه هایی اتهامات منتسبه به خود را تکذیب کردند و طرح چنین پرونده ای را با اغراض سیاسی دانستند که آنان را در جایگاه قربانیان قرار داده است.

لقمان و زانیار مرادی اعلام کرده اند که اعترافاتشان تحت شکنجه و به اجبار بوده است، آنها گفته اند :”ما قربانیان شکنجه های بیرحمانه ی اداره اطلاعات سنندج هستیم و تمام اتهاماتی که به ما زده‌اند را تکذیب می کنیم و هیچ کدام از این اتهاماتی که به ما زده‌اند را قبول نداریم، از تمام گروه ها و سازمان های حقوق بشر تقاضامندیم که با عاملین شکنجه های بیرحمانه اطلاعات سنندج برخورد قانونی کنند.



مهری January 10, 2018 09:01 PM

درود و افتخار بر این فرزندان سرفراز و دلیر مردم کردستان و سراسر ایران،
امیدوارم اعتراضات بین المللی هموطنان مانع انجام این جنایت شود
مرگ بر تک تک سران جنایتکار حکومت خونریز حاکم بر ایران
سرنگون باد بارگاه سلطنت آخوندی

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: