آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 24 دی ماه 1396 = 14-01 2018

دزفول؛ بی خبری از معترض بازداشتی +عکس

دزفول؛ بی‌خبری از وضعیت یک شهروند معترض پس از ۱۳ روز بازداشت

عبدالله فلاحی، اهل شهر دزآب از توابع دزفول، ۱۰ دی‌ماه در تظاهرات این شهرستان بازداشت شده اما تاکنون اطلاعی از وضعیت وی به دست نیامده است.

به گزارش تارنگار حقوق بشر در ایران، نیروهای امنیتی ۱۰ دی‌ماه در جریان تظاهرات سراسری عبدالله فلاحی(زلقی) را بازداشت کردند.

پلیس آگاهی دزفول به خانواده این شهروند معترض اعلام کرده که وی به زندان دزفول انتقال یافته اما در مراجعه خانواده به این زندان اجازه ملاقات به آنها داده نشده و تاکنون تماسی نیز از او دریافت نشده است.

دستکم پنج تن بازداشت‌شدگان اعتراضات اخیر در زندان‌های کشور جان باختند و این مسئله موجب نگرانی خانواده عبدالله فلاحی گشته که ۱۳ روز است از وی بی‌خبر اند.

شایان ذکر است؛ عباس عادلی یکی از شهروندانی است که پس از بازداشت هفته گذشته در زندان دزفول جان خود را از دست داد.

نیروهای امنیتی از هفتم دی‌ماه بازداشت شهروندان معترض را آغاز کردند و تا زمان انتشار این خبر بازداشت ۳۷۰۰ هزار تن از سوی مقامات جمهوری اسلامی تأیید شده است.

وضعیت جسمی این بازداشت‌شدگان نامشخص است و بسیاری از آن‌ها از حق دسترسی به وکیل محروم و تحت فشار برای اعترافات تلویزیونی هستند.

مسئولان زندان‌ها به خانواده‌های دستکم ده شهروند بازداشت‌شده اعلام کرده‌اند که فرزندانشان مفقود شده‌اند؛ این ادعای مسئولین در حالی مطرح شده است که مأموران هنگام دستگیری این شهروندان در تماسی با خانواده‌هایشان خبر از دستگیری آنان داده بودند.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: