آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 25 دی ماه 1396 = 15-01 2018

"سانچی" از بزرگترین فجایع زیست محیطی جهان

سفرۀ نفتی "سانچی" از بزرگترین فجایع زیست محیطی جهان

در پی غرق شدن کشتی نفت کش ایرانی در دریای چین، مقامات این کشور و دولت ژاپن اعلام کردند که یک سفرۀ نفتی به طول تقریباً بیست کیلومتر در آب های دریای چین پخش شده است. این سفرۀ نفتی بزرگترین فاجعۀ زیست محیطی از سال ١٩٩١ به این سو به شمار می رود.

"سانچی"، کشتی نفت کش ایرانی حامل ١٣۶ هزار تن نفت خام سبک بود که سریعاً قابل اشتعال است. این کشتی در ششم ژانویه گذشته در نتیجۀ تصادم با یک کشتی باری دیگر در آب های شانگهای شدیداً صدمه دید و شعله ور شد. نفت کش ایرانی به مدت یک هفته سوخت و عاقبت دیروز یکشنبه چهاردهم ژانویه غرق شد. کلیه ٣٢ سرنشین این کشتی در نتیجۀ این سانحه کشته شدند و جستجوی برای یافتن بازماندگان احتمالی این حادثه دیروز یکشنبه چهاردهم ژانویه متوقف شد.

به گزارش رادیو فرانسه، در پی غرق شدن نفت کش "سانچی"، اکنون باقی ماندۀ نفت مخزن آن در آب های منطقه پراکنده شده است. به گزارش تلویزیون دولتی چین این سفرۀ نفتی دست کم ١۸٫۵ کیلومتر طول دارد و عرض آن بین ٢ تا ٧ کیلومتر برآورد شده است. بخشی از این سفرۀ نفتی همچنان در حال سوختن است و همین عملیات پاکسازی را با مشکلاتی روبرو کرده است.

گفتۀ کارشناسان با غرق شدن نفت کش "سانچی" آلودگی آب های منطقه تشدید خواهد شد زیرا، سوخت خود نفت کش که در زمان حادثه حدود ١٠٠٠ تن مازوت بوده است به سفرۀ آلایندۀ نفتی اضافه شده است. مازوت از آلوده ترین مشتقات نفتی است و برای آب زیان بسیار زیانبار و خطرناک است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: