آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 26 دی ماه 1396 = 16-01 2018

اینترنت ماهواره‌ای رایگان ۶ ماه دیگر می‌آید

به زودی مردم خاورمیانه به خصوص در افغانستان، عراق و بخش‌هایی از افریقا مجهز به اینترنت رایگان ماهواره‌ای می‌شوند.

به گزارش خبرآنلاین، هرچند همگان در انتظار اینترنت ماهواره‌ای فیس‌بوک هستند، اما کمپانی موسوم به Quika متعلق به اپراتور ماهواره‌ای Talia خبر داده است که نیمه دوم 2018 اینترنت پرسرعتی را روی کشورهای خاورمیانه و شمال افریقا می‌فرستد.

دیتای اینترنتی این ماهواره روی Ka-band تعریف شده و مناطق فاقد زیرساخت برای اتصال به اینترنت در اولویت قرار خواهند گرفت.

قرار است کشورهای بیشتری تحت پوشش ماهواره‌ای کوئیکا قرار گیرند.

طبق تعریف انجام شده کاربران برای اتصال به اینترنت ماهواره‌ای باید سخت افزار مرتبط را خریداری کرده و در خانه نصب کنند. اینکه کاربران تا چه میزان می‌توانند اینترنت استفاده کنند، هنوز معلوم نیست اما هدف گذاری اولیه بر مبنای عرضه اینترنت رایگان برای مردم محروم بوده است.



بهرام January 16, 2018 04:31 PM

برای آگاهی خوانندگان شما : اینترنت ماهواره ای اینک بیش از ده سال است که بخش هائی از خاورمیانه و از جمله ایران را پوشش میدهد در سفری که حدود یک دهه پیش به ایران داشتم در استانهای جنوبی ایران بودند افرادی که دستگاه گیرنده و دیش ویژه که قادر به ارسال داده به ماهواره بود را از دبی وارد کرده و از طریق شرکتی در امارات آبونه حدود ۵۰هزار تومانی را پرداخت میکردند اینگونه اینترنت ماهواره ای نمیتواند مشگل اینترنت آزاد را برای میلیونها ایرانی حل کند چون سخت افرار آن گران بوده و با کنترل جمهوری اسلامی در تهیه و نصب آن مواجه خواهیم بود در ضمن آنکه توان اینگونه ماهواره های اینترنتی برای تغذیه و هضم داده های میلیونها کاربرهنوز نا کارآمد میباشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: