آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 5 بهمن ماه 1396 = 25-01 2018

آخرین وضعیت دو مهندس بازداشتی همدان

خبرگزاری هرانا – جواد اشرفی و امین اشرفی از مهندسین نیروگاه همدان که مورخ ۲۱ دی‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی بازداشت شده بودند علیرغم اعلام پایان بازجویی و انتقال از بازداشتگاه امنیتی به زندان همدان، مجددا طی روزهای اخیر تحت عنوان “تکمیل مراحل بازجویی” به محلی نامعلوم منتقل شدند. نزدیکان این افراد می گویند آنها برای بیان اقرارهای غیر واقعی تحت فشار هستند. علی‌رغم گذشت ۱۴ روز از بازداشت این افراد کماکان از وضعیت حقوقی این دو مهندس نیروگاه از جمله دلایل بازداشت آنان هیچگونه اطلاعی حاصل نشده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، با گذشت ۱۴ روز از بازداشت دو مهندس همدانی کماکان از وضعیت این افراد اطلاعی در دست نیست.

جواد اشرفی و امین اشرفی دو مهندس همدانی که در تاریخ ۲۱ دی‌ماه سال جاری توسط نیروهای امنیتی در محل کار خود بازداشت شدند، پس از روزها بازجویی هفته گذشته به بند عمومی زندان همدان منتقل شده‌ بودند.
یک منبع نزدیک به خانواده این افراد به گزارشگر هرانا گفت: “این دو پس از روز ها بازجویی و تحمل شکنجه های روحی که بعضا با ضرب و شتم نیز همراه بوده طی تماسی کوتاه با خانواده از فشار بازجویان جهت بیان اعترافات احباری غیرواقعی سخن گفتند”.

این منبع مطلع در ادامه گفت: “تنها چند روز پس از اینکه از بازداشتگاه به زندان منتقل شده بودند مجددا در همین هفته جاری توسط نهاد نامعلومی به بهانه بازجویی تکمیلی، به محل نامعلومی منتقل شدند”.
به گفته این منبع نزدیک به جواد و امین اشرفی “در این مدت خانواده‌های این دو زندانی هر روز به زندان و دادگاه مراجعه کرده‌اند اما پاسخی به آنها داده نشده است، تنها یک‌بار که موفق به ملاقات با یکی از قضات دادگاه انقلاب شده‌اند به آنها گفته شده که هرکس بیگناه بود را آزاد کرده‌ایم ولی پرونده‌ی این دو نفر سنگین است و با آنها کار داریم “.

با توجه به اخبار منتشر شده در مورد تفهیم اتهامات جدی مانند «محاربه» و «افساد فی‌الارض» به تعداد زیادی از بازداشت‌شده‌گان حوادث دی‌ماه در همدان این اظهارات قاضی دادگاه انقلاب موجب نگرانی شدید خانواده‌ها شده است.

با توجه به اینکه نهاد بازداشت کننده این افراد مشخص نیست، پیگیری های مکرر خانواده این افراد در مراجعه روزانه به دادگستری تاکنون ادامه داشته است هر چند کماکان نتیجه ای در پی نیاورده است.
نزدیکان این دو مهندس همدانی می گویند جواد و امین اشرفی دو مهندس همدانی بدلیل فقر مالی و وضعیت بد اقتصادی تنها منبع درآمد و تکیه‌گاه خانواده شان هستند.

گزارش شده مادر جواد اشرفی از ناراحتی قلبی رنج می‌برد و در غیاب وضعیت فرزندش به سبب ناراحتی چندین بار با وخامت جدی حال روبرو شده است.

در خصوص بازداشت این دو مهندس همدانی پیش تر هرانا گزارش کرده بود “صبح روز پنج‌شنبه مورخ ۲۱ دی‌ماه این دو مهندس نیروگاه ساعت ۸ صبح در محل کار خود بدون ارائه حکم یا توضیحی در مورد دلیل دستگیری، توسط نیرو های امنیتی بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شدند”.

ایران پرس نیوز




فضول میرزا January 16, 2018 07:27 PM

عجب مملکت خر تو خری!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: