آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 28 دی ماه 1396 = 18-01 2018

اقدام پارلمان اروپا علیه حکومت سرکوبگر ایران

پارلمان اروپا قوانین جدیدی را برای کنترل بیشتر صادرات تجهیزات مربوط به شنود مکالمات تلفنی یا گفت‌وگوهای اینترنتی به تصویب رساند. این اقدام پارلمان اروپا برای جلوگیری از دسترسی حکومتهای نقض‌کننده آزادی‌های بنیادین نظیر جمهوری اسلامی صورت گرفته است.

خبرگزاری فرانسه از استراسبورگ، مقر پارلمان اروپا نوشت که دستگاه‌ها، نرم‌افزارها یا هواپیماهای بدون‌سرنشینی که برای جاسوسی از مکالمات تلفن همراه، هک کردن رایانه‌ها یا دسترسی به گذرواژه‌ها استفاده می‌شود، به فهرست تجهیزاتی افزوده شده که صادرات آنها از سوی کشورهای اروپایی به حکومت های ناقض حقوق بشر ممنوع است.

به گزارش رادیو فرانسه، نماینده سبزهای آلمان در پارلمان اروپا که یکی از نویسندگان این قانون است، تأکید کرده که اتحادیه اروپا باید تضمین کند که صادرات فناوری‌های نظارتی، آزادی‌ها و حقوق اساسی مردم را نقض نخواهد کرد.

کلاوس بوشنر، با محکوم کردن سرکوب اعتراضات ضدحکومتی در ایران، «به کمک تکنولوژی‌های اروپایی»، گفت: «اتحادیه اروپا نباید با رژیم‌هایی استبدادی همکاری کند».


نشست پارلمان اروپا در مورد اعتراضات ایران

پارلمان اروپا نشست امروز خود را برای بحث درباره اعتراضات ضد حکومتی احیر در ایران آغاز کرد. این نشست با سخنرانی کمیسر توسعه اتحادیه اروپا آغاز شد.

به گزارش مهر، وی در آغاز سخنرانی خود اعلام کرد که امروز ناآرامی های اخیر در ایران و نقض حقوق بشر توسط رژیم تهران مورد بررسی قرار خواهد گرفت.

این مقام اروپايی افزود: ما به حوادث اخیر در ایران توجه داشته و نماینده ما نیز در دوم ژانویه با صدور بیانیه ای پس از مشورت با همه ۲۸ کشور عضو به صراحت اعلام کرد که تلفات انسانی در ایران در این موضوع غیرقابل قبول بوده و آزادی بیان باید تضمین گردد. ما همچنین نگرانی خود را در این خصوص به اطلاع مقامات حکومت ایران رساندیم.

وی افزود: بر اساس اطلاعات ما، بیش از 20 نفر در این حوادث جان خود را از دست دادند. همچنین گزارش هائی درباره مرگ در زندان ها داشتیم. حکومت ایران باید تمامی موراد نقض حقوق بشر در این کشور را در این خصوص مورد تحقیق و تفحص قرار داده و مسببین آن را مسئول بداند.

وی گفت: محدودیت های اعمالی بر آزادی های مدنی و اجتماعی در ایران یکی از نگرانی ها برای ما است. اتحادیه اروپا هرگز از طرح موضوع حقوق بشر با حکومت ایران خودداری نمی کند.

برخی دیگر از سخنرانان نیز گفتند: مردم ایران خواستار تغییر بنیادی هستند و ما باید خود را برای این گزینه آماده کنیم.

یکی از سخنرانان گفت: سکوت اتحادیه اروپا در قبال کشتار معترضان ایرانی غیرقابل قبول است. بیانیه رئیس سیاست خارجی اتحادیه اروپا یک هفته پس از اعتراضات که طرفین را به خویشتن‌داری دعوت کرده بود، شرم‌آور است.



شهنام January 17, 2018 12:40 AM

با سپاس بیکران از پرزیدنت ترامپ که اروپایی‌ها را وادار کرد که از وحشت برخورد آمریکا با آنها یکهو به یاد حقوق بشر و سرنگونی نظام اسلامی بیفتند و بعد از چهل سال مکیدن خون مردم ایران آمادگی خود را برای بستن دفتر نظام آدمکش اسلامی به این صورت اعلام کنند درود بر پرزیدنت ترامپ‌ یگانه دوست واقعی‌ ملت ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


سامان January 17, 2018 02:12 AM

تاكنون ٢٣تن از سركوبگران بعد ازشناسايى توسط وطن مردم پرست نجف آباد راهى بيمارستان شده اند!
ليست رهبران سركوبگر در نجف آباد !
1)سرهنگ ساعی (فرمانده سپاه نجف آباد)
2)سرهنگ انواری(معاون سپاه نجف آباد)
3)سرتیپ سیف اله رشیدزاده(فرمانده لشگر8نجف اشرف)
4)سرتیپ تقی امینی(فرمانده سابق لشگرنجف اشرف)
5)سرتیپ اصغرعرب پور(فرمانده لشگر14امام حسین)
6)سرتیپ حسین عابدینی (معاون هماهنگی وپشتیبانی سپاه صاحب الزمان)
7)سرهنگ مهدی رشیدزاده(مخابرات سپاه
8)سرهنگ امینی(مسئول پایگاه بسیج امام حسن نجف آباد)
9)پاسدارقطبی(مسئول ايثارگران پايگاه بسيج امام حسن مجتبى)

لازم بذکراست تاکنون 23نفرازاین سرکوبگران بدست مردم نجف آباد راهی بیمارستان شدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


یک ایرانی January 17, 2018 03:28 AM

از مسببین کشتار اعتراضات ایران کسی نیست بجز علی خامنه ای که رهبر جمهوری اسلامی است و تمامی حرکات بسیجی ها و سپاهی ها که سرکوب مردم را انجام دادند زیر نظر مستقیم علی خامنه ای انجام دادند و حتی کوچکترین حرکات این بسیجی ها و سپاهی در شهرها مختلف بر طبق نظارت علی خامنه ای انجام میشود و این علی خامنه ای است که همه جزئیات کار را به بسیجی ها نشان میدهد و نظراتش مو به مو کف خیابان در شهرها اجرا میشود در درجه دوم حسن روحانی و اعضای شورای امنیت ملی و بسیجی های کف خیابان و نیروهای اطلاعاتی سپاه و وزات اطلاعات هستند که از مسببین سرکوب مردم ایران هستند و اتحادیه اروپا اگر میخواهد کاری کند که مسببین سرکوب را سرکوب کند باید این عده را تحریم کند وگرنه نشست پارلمان بدون عمل دردی را از مردم ایران دوا نمیکند که هیچ بیشتر به دردها را بیشتر میکند

گزارش یا اعتراض به این نظر


irani January 18, 2018 07:31 PM

ایا این خبر درست است که نمایندگان مجلس کشورهلند پسته های اهدای سفیر ایران را جلوی دوربین به سطل اشغال ریختند ولی پشت به دوربین مدتی بعد در جریان اعتراضات سراسری ایران که هنوز هم ادامه دارد با پرداخت باج چند صد ملیون دلاری دولت تدبیر و امید به شرکت تلگرام که سرورهایش به گفته خودشان در هلند میباشد توانستند تلگرام را ابتدا مسدود و بعد با کنترل وسانسورو سرعت کم تحت کنترل بگیرند

گزارش یا اعتراض به این نظر


رادش January 18, 2018 09:18 PM

در پاسخ به پرسش کاربر “یک ایرانی ؛ قسمت اول از حرفهاتون کاملأ درست بود ولی قسمت دوم کاملأ شایعه!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: