آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 6 بهمن ماه 1396 = 26-01 2018

وضعیت مردم در خوزستان بسیار وخیم است

تنفس در هوایی که پر از ریزگرد است سبب بیماری شهروندان شده و باید به این مسائل توجه ویژه‌ای شود.

مردم اهواز در شورای عالی استان‌ها گفت: به دلیل معضل ریزگردها، وضعیت مردم در استان خوزستان بسیار وخیم است و لازم است راهکار‌های اساسی برای حل مشکلات مردم در دستور کار قرار گیرد.

به گزارش میزان، محسن موسوی گفت: معضل ریزگرد‌ها در استان خوزستان و به خصوص در شهر اهواز آنقدر گسترده است که بدون عظم ملی، حل این معضل ممکن نیست.

وی افزود: ریزگرد‌های خوزستان علاوه بر منشاء داخلی، منشاء خارجی نیز دارد و حل مشکلات شهروندان با کمک یک ارگان ممکن نیست.نماینده اهواز در شورای عالی استان‌ها با اشاره به خشک شدن تالاب‌ها در برخی از مناطق استان خوزستان اظهارکرد: یکی از اصلی‌ترین دلایل ریزگردها، تالاب‌هایی است که خشک شده اند و اگر برای احیای آن‌ها برنامه ریزی شود، تا حدود زیادی معضل ریزگرد‌ها برطرف خواهد شد.

موسوی در خصوص اقدامات شورای شهر و شهرداری اهواز برای حل مشکل شهروندان این شهر اظهارکرد: در حوزه مقابله با ریزگردها، کار از دست شهرداری و شورای شهر خارج است، زیرا سطح معضل آنقدر گسترده است که رفع آن از پس این نهاد‌ها بر نمی‌آید.

وی ادامه داد: در بحث ریزگردها، کار حتی از دست استانداری خوزستان نیز خارج شده و نیاز است مسئولان وزارت نفت و سازمان محیط زیست به کمک استان خوزستان بیایند.

عضو شورای شهر اهواز خواستار برنامه ریزی به منظور احیای دوباره تالاب‌ها در استان خوزستان شد و تصریح کرد: بهترین راهکار برای از میان بردن منشاء ریزگردها، احیای دوباره تالاب‌ها است. تالاب‌های موجود در استان خوزستان به دلیل سد سازی و برخی اقدامات دیگر خشک شده اند و رسوبات رودخانه‌ای کف تالاب‌ها یکی از عوامل تاثیر گذار در افزایش ریزگرد‌ها در آسمان خوزستان است.

موسوی ادامه داد: اگر آب به تالاب‌های خوزستان باز گردد زندگی اولیه در کنار تالاب‌ها از سر گرفته می‌شود و این موضوع می‌تواند نقش تاثیرگذاری در کاهش ریزگرد‌ها داشته باشد. تبخیر آب تالاب ها سبب جلوگیری از ریزگردها شده و این راهکار مناسب ترین راهکار در شرایط کنونی برای حل مشکل ریزگردها در خوزستان است.

در حال حاضر با توجه به وخامت اوضاع، لازم است از راهکار‌های کوتاه مدت از جمله احیای دوباره تالاب‌ها بهره برد.موسوی تاکید کرد: وضعیت مردم در استان خوزستان وخیم است.


فیلم زیر: مردم حتی هوا هم برای تنفس ندارند

آب و هوا بدوی ترین نیاز هر انسانی است و هر انسانی حق برخورداری از آن را دارد. ولی در ایران امروز مردم حتی هوای سالم هم برای تنفس ندارند. فیلم زیر جمعه گذشته از هوای خاک آلود شهر اهواز تهیه شده است.




www.youtube.com/watch?v=zgIFFWscvps

با استفاده از لینک زیر می توانید ویدیوی مزبور را دانلود کرده و به اشتراک بگذارید. برای دانلود این ویدیو از سایت ایران پرس نیوز خارج میشوید.
DOWNLOAD



شهنام January 26, 2018 10:06 AM

هدف آخوند نابودی ایران و ایرانیست و این یک تراژدی جنایتبار هزار و چهارصدساله است نابودی آخوند تنها راه نجات ایران است و بس

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: