آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 بهمن ماه 1396 = 29-01 2018

شمال سوریه؛ پاسخ آمریکا به هشدار اردوغان

یک مقام بلندپایه نظامی آمریکا اعلام کرد ایالات متحده قصد خارج کردن نیروهای نظامی خود را از اطراف منبج سوریه ندارد.

به گزارش رویترز، روز شنبه ترکیه از آمریکا خواست تا نیروهای خود را هر چه زودتر از شهر سوری منبج خارج کند و گفت علت این درخواست این‌است که ارتش ترکیه قصد دارد به شهر منبج حمله کند.

رئیس فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا در این باره گفت: به رغم هشدارهای مکرر ترکیه ، واشنگتن برای خروج نظامیان خود که نزديک منبج در شمال سوریه مستقر هستند ،‌ هیچ برنامه ای ندارد. خارج کردن نیروهای نظامی آمریکا از منبج چیزی نیست که مقامات آمریکایی در شرایط کنونی در دستور کار خود داشته باشند.


اردوغان دچار اشتباه بزرگ شده است

ترکیه با حمله به عفرین دچار یک اشتباه بزرگ شده و ممکن است در نهایت آن را ببازد.

مایکل روبین مقام سابق وزارت دفاع آمریکا و کارشناس مسائل کردها در اندیشکده آمریکن اینترپرایز درباره تهاجم اخیر ترکیه به مناطق تحت کنترل کردهای سوریه در شمال سوریه از جمله کانتون عفرن به شبکه سی ان بی سی گفت: ترکیه در حمله به عفرین با هماهنگی با روسیه اقدام کرده اما مشکل بزرگ حرکت ترکیه به سمت سوریه این است که خارج از ناتو اقدام کرده است.

به گزارش ایسکانیوز، این کارشناس مسائل خاورمیانه بر این باور است اردوغان در حباب هایی از توهم گرفتار شده است. وی معتقد است تهاجم ترکیه به عفرین به سبب این که یک اشتباه بزرگ بوده ممکن است به شکست این کشور در این عملیات منجر شود.

مایکل روبین درباره دلیل تمرکز ترکیه بر حمله به متحدان کرد آمریکا در سوریه گفت: دولت ترکیه آتش خشم احساسات ضد آمریکایی را شلعه ورتر می کند و این ابزاری است که اردوغان آن را مفید دانسته است.

وی درباره احتمال بسته شدن پایگاه اینجرلیک ترکیه بر هواپیماهای آمریکایی گفت: آمریا دیگر به این پایگاه وابسته نیست. این کشور اکنون بر غرب رومانی تمرکز کرده است. واشنگتن همه تخم مرغ هایش را در یک سبد قرار نمی دهد.

استیون کوک کارشناس نظامی نیز بسته شدن اینجرلیک را زیاد مهم نمی داند زیرا به گفته وی این پایگاه دیگر مانند گذشته اهمیت زیادی ندارد.


نقشه آمریکا برای کودتای نظامی علیه اردوغان؟

به عقیده یک کارشناس روس، دولت اردوغان ممکن است بهای سنگینی برای تجاوز نظامی به شمال سوریه بپردازد و احتمالا آمریکا بعد از تجهیز نظامی کردها، اردوغان را وارد جنگی کرده که پایان آن نامشخص است.

به گزارش تسنیم، روزنامه اینترنتی «وزگلیاد» در تحلیلی به نقل از "استانیسلاو تاراسوف" مدیر مرکز تحقیقات «خاورمیانه-قفقاز» نوشته است که اردوغان بازی خطرناکی را آغاز کرده است. کردها قادر هستند بطور شایسته ای در برابر حملات ترکیه ایستاده و حتی ابتکارعمل را در عرصه نبرد بدست خود بگیرند. اوضاع اصلا قابل پیش بینی نیست. آمریکایی‌ها کردهای سوریه را به خوبی برای چنین حملاتی تجهیز نظامی کرده اند. آنها اکنون تا دندان مسلح بوده و آماده مقابله با ارتش ترکیه هستند و نظامیان ترک قطعا تلفات زیادی خواهند داشت.

تاراسوف یادآور شد: اردوغان وارد بازی بسیار جدی و خطرناکی شده است. او در رویارویی با آمریکا، ناتو و اتحادیه اروپا، نه با ایران و نه با روسیه به توافق نرسید. بلندپروازیهای نظامی اردوغان ممکن است در نخستین برخورد با شبه نظامیان کرد که به گفته نظامیان روس دارای آمادگی رزمی بسیار بالایی هستند، سقوط کند.

این کارشناس روس افزود: چنین احساس می شود که آمریکایی‌ها اردوغان را به نقطه مرگباری هدایت کرده اند تا او را به جنگی با دورنمای نامشخص بکشاند. هیچ تضمینی برای پیروزی سریع ارتش ترکیه وجود ندارد و این مسئله حتی می تواند به یک کودتای نظامی دیگر در داخل ترکیه بیانجامد.



بهرام January 20, 2018 09:18 PM

این اردوکان از اینکه همپالگی های داعشی اش را کردها از شمال سوریه بیرون ریخته اند ناراحت است و تاکنون چندین بار اینگونه و از آسمان خشمش را نشان داده است و به احتمال میخواهد نیروهای زمینی خود را وارد مناطق کردنشین کند که در اینصورت با مقاومت نیروهای کرد روبرو خواهد شد به امید آنکه با پوزه خونین برگردد ترکیه

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ali January 21, 2018 03:17 PM

مردم ترکیه چرا جلوی بلند پروازی های اردوگان را نمی گیرند تاوان سنگین بلند پروازی های امروز را نسلهای بعدی ترکیه بدجور پس خواهد داد همانطور که ایرانیان پس دادند

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف January 21, 2018 09:07 PM

خود اردغان بدون کودتا سقوط خواهد کرد نمیشه مردم رو برای همیشه فریب داد المان برخلاف تمام ادعاهاش بزرگترین شریک و حامی اقتصادی اردوغانه

گزارش یا اعتراض به این نظر


سپهرنیا January 22, 2018 07:19 AM

من اعتقاد دارم اردغان بعد از چند چالش سیاسی با اسرائیل و با امریکا و اتحاد اروپا صدمات مهلکی بر پیکر اقتصاد ضعیف و فاسد ترکیه وارد کرده که هزینه ان را ملت ترکیه خواهند پرداخت و حالا یک جنگ نظامی بی حاصل با کردهای سوریه که قطعا امریکا دست روی دست نخواهد گذاشت مردم ترکیه با انتخاب این رهبر اسلامگرا مرتکب اشتباه بزرگی شدند

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی January 24, 2018 04:12 PM

اردوغان امروزی بسیار متفاوت است با اردوغان ۱۰ سال پیش اردوغان دچار توهمی شده است که روح الله خمینی در زمان بقدرت رسیدن دچار آن شد توهم خمینی برای ملت ایران وعراق یک خونریزی و کشتار بی حاصل هشت ساله بود با هزاران میلیارد خسارت مالی وصدها هزار تلفات انسانی، وتوهم اردوغان هم ابعادی بمراتب بدتر از این خواهد داشت تا جائیکه منجر به سقوط حکومت اسلامگرائی در ترکیه بشود تاریخ در این مورد قضاوت خواهد کرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


رضا.ف January 29, 2018 01:41 PM

خدا شفا بده
برای بردن انتخابات اینقدر لشکر کشی و نمایشهای احمقانه و ترسوندن مردم لازم نیست! ! !

گزارش یا اعتراض به این نظر


Kaveh_SN January 29, 2018 02:20 PM

رجب طیب چند روز قبل از شروع عملیات شاخ زیتون گفته بود سه ساعته عفرین رو جمع میکنیم از دومین قدرت ناتو این انتطار را هم باید داشت الن دهمن روزه یک کیلومتر هم پیشروی نکرده تمام اکس داعشی و القاعدهای ها رو هم اجیر کرده نتیجه این که وقتی اراده دفاع از خاک وجود داشته باشه عردوغن عسمانی ادم خور هم با تانک وجتهای ن اتووداعشی هاش هیچ غلطی نمیتونه

گزارش یا اعتراض به این نظر


سیامک شوروی January 30, 2018 12:17 AM

۱-
با درود!
هم میهنی پرسید چرا مردم ترکیه در مقابل اردوغان نایستاده و از دیوانگی های او پیشگیری نمینمایند پاسخ این پرسش چندان هم دشوار نیست فشرده آن پاسخ آنست که آتاترک برای پیشبرد حدفهای خویش بسیاربر ناسیونالیسم ترکی که بر پایه های تاریخ عثمانی ایستاده است تکیه کرده و سبب نیرومندی بیش از پیش آن شد با اینکه آتاترک بسیار برسکولاریسم پافشاری مینمود جامعه مسلمان ترک هیچگاه از اسلام چشمپوشی ننموده و بجای آن اسلام را پاره بزرگی از هویت خویش میداند همانا که کم و بیش در تمامی کشور های عرب نیز دیده میشود آنانیکه به زبان ترکی و شهروندان ترکیه آشنا هستند گواه آنند که نخستین پرسش یک ترک دربدوآشنایی آنست که آیا شما مسلمان هستید؟ (مسلمانسینیز؟)
پاره دوم را بخوانید

گزارش یا اعتراض به این نظر


سیامک شوروی January 30, 2018 12:23 AM

۲ـ
اردوغان مسلمان نیز بر همین ناسیونالیسم اسلامی از مرز گذشته تکیه نموده و بتدریج و در درازای سالها ترکهای مسلمان را به خود خوانده و بکمک مجلس مسلمان، قوانین تازه ای را کذرانده و تا آنجا که توانسته سکولاریسم را به سایه برده است با آنکه بدینگونه با دشمنان بسیاری نیز رودرروی گشته اما به پشتیبانی همان امت مسلمان ترک که در رویای بازگرداندن شکوه عثمانی روزمیگذرانند دشمنان خویش را که چون دشمنان اسلام و شکوه ترک میشناساند و بدانگونه پشتیبانی امت را خریده و هر که را رودرروی خویش میبیند به گونه های جداگانه به خاک سیاه نشانده و یا اسیر زندانها مینماید اردوغان نمایش کودتای ارتشیان و فرهنگیان ترک را نیز با همان قلم پشتیبانی اسلامی نگاشته و با پشتیبانی بیشترین ترکها بیش از ۳۰۰ هزار انسان را بخاک سیاه نشاند بدون آنکه ککش هم بگزد
پیدا کنید بانی را

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: