آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 1 بهمن ماه 1396 = 21-01 2018

داستان سرقت گوسفند و...سرقت یک کشتی مطلا

بهارنیوز: آقایان؛ واقعا متوجه نيستيد؟ ....بعد از اعتراض عمومی نسبت به رونمایی کشتی قرآن مطلا در قم برخی بزرگواران نسبت به این موضوع واکنش نشان داده و توضیحاتی منتشر کرده اند از این قبیل که این اثر هنری کلا هفتاد کیلو وزن داشته و در ساخت آن کلا صد و چهل گرم طلا به کار رفته است!....دوستان بزرگوار، به خدا بحث بر سر گرماژ طلای به کار رفته در کشتی مطلا نیست، نگرانی از مسیری است که داریم به نام دین و حوزه و انقلاب و روحانیت می‌رویم و درست در تلخ ترین شرایط روزگار انقلاب و کشور مخاطب ما را با روحانیتی روبرو ساخته که به خاطر سرقت یک گوسفند حکم به قطع انگشتان دست می‌دهد و در رونمایی کشتی مطلا شرکت می‌کند! به خدا بحث جدی تر از صدوچهل گرم طلاست!

دست دزد گوسفند و دست برادر یکی از مسئولان

سایت حکومتی الف: به بهانه بریدن دست یک سارق/ لطفا اجرای حدود الهی را متوقف کنید!...خبر بریدن دست یک سارق در خراسان بازتاب گسترده ای در میان رسانه ها داشته است. دست دزد گله گوسفند خراسانی در شرایطی قطع شده است که گفته می شود دادگستری برای برادر یکی از مسئولان عالیرتبه دولت، به دلیل تخلف در یک بانک خصوصی، شش هزار میلیارد تومان وثیقه بریده و یا خواهد برید و هیچ اطمینانی هم نیست که حد الهی در مورد این سارق بزرگ در نهایت اجرا شود. وقتی اوضاع اجرای عدالت قضایی در کشور چنین است باید با صدایی رسا از قوه قضاییه در خواست کنیم که اجرای حدود الهی را به حکم شرع و عقل هر چه سریعتر متوقف کنید و مایه تضعیف بیشتر دین و جمهوری اسلامی نشوید.

اعتراف ناگزیر به خشم و انزجار مردم

عضو هیات رییسه کمیسیون قضایی مجلس شورای اسلامی گفت: بهتر بود قاضی پرونده سارق مشهد با بررسی اجمالی زندگی این فرد و گرفتاری‌ها و مشکلات معیشتی مردم حکم دیگری را انتخاب می‌کرد.

یحیی کمالی پور در واکنش به اعلام خبری مبنی بر اجرای حکم قطع دست سارقی در مشهد، گفت: صرف نظر از طی شدن روال قانونی پرونده و همچنین تایید حکم در مراجع ذی صلاح اما نگاه به جوانب این قضیه می تواند قابل بحث، بررسی و تامل باشد زیرا در کشور شاهد اختلاس های میلیاردی، رانت خواری ها، ویژه خواری ها، جرائم سنگین تر و به مراتب خانمان براندازتر از یک سرقت در مشهد هستیم.

نماینده جیرفت و عنبرآباد در مجلس شورای اسلامی، افزود: به طور قطع رای سارق مشهد برابر مقررات و طبق قانون صادر شده اما بهتر بود قاضی پرونده با بررسی اجمالی زندگی این فرد و گرفتاری ها و مشکلات معیشتی مردم حکم دیگری را جای قطع دست انتخاب می کرد، یکی از مسائل موضوع سابقه تکرار جرم است، و این جای بسی تعجب است که قاضی چگونه چنین حکمی را صادر کرده است.

وی افزود: نگاه های بین المللی هم نسبت به این مجازات منفی است و از سویی مردم نیز روی خوشی به این موضوع نشان ندادند. مجازات ها برای پیشگیری از جرائم در جامعه در نظر گرفته می شوند اما متاسفانه انعکاس خبر قطع دست سارق مشهد احساسات مردم را جریحه دار کرد و تاثیر چندانی در کاهش جرائم نخواهد داشت.

بساط این حکومت وحشی باید برچیده شود

سازمان عفو بین‌الملل قطع دست یک زندانی در مشهد با گیوتین را قساوت‌بار و شوکه آور خواند و آن را محکوم کرد.

این سازمان علام کرد: عفو بین‌الملل از گزارشاتی مبنی بر اینکه حکومت ایران دست یک مرد متهم به دزدی را قطع کرده‌ شوکه و خشمگین است.

معاون مدیر عفو بین‌الملل در امور خاورمیانه و شمال آفریقا گفت: انجام چنین مجازاتهای بی‌رحمانه و قساوت‌بار بی‌نظیر، عدالت نیست و نشان‌دهنده بی‌توجهی کامل حکومت ایران به کرامت انسانی است. هیچ جایی برای چنین وحشیگری در یک نظام عدالت کیفری وجود ندارد. قطع عضو شکنجه صریح و آشکار است. انجام شکنجه تحت قانون بین‌الملل یک جرم است.

داعش همینجاست

رادیو آلمان در این باره با عنوان "قطع دست سارق گوسفند با گیوتین در مشهد" گزارش داد: در میان استان‌هایی که صدور این حکم رایج است، بیش از همه نام خراسان به‌چشم می‌خورد. در مرداد ماه ۹۴ در مشهد علاوه بر دست، پای یک متهم را نیز قطع کردند. چنین اقدامی آخرین بار از سوی طالبان در ولایت هرات افغانستاندر مارس سال گذشته میلادی صورت گرفت.

پس از قطع دست‌وپای یک متهم در مشهد حسین رئیسی، حقوقدان و مدرس دانشگاه، به کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران گفت: قوه قضائیه و در راس آن صادق لاریجانی به ایجاد رعب و وحشت در بین مردم بسیار تمایل دارد.



Hamid January 21, 2018 05:10 PM

واقعیت این است که این رژیم رفیق دزدهای بزرگ و دشمن دزدان ضعیف هستند اگرهمین امروز فقط انگشت کوچک یکی از این دزدهای کلان را قطع کنند وبگویند یک هفته وقت دارید که همه پولها را برگردانید و گرنه مثل این گوسفند دزد رفتار خواهیم کرد چه اتفاقی میافتد ازخامنه ای شروع کنیم میگه دست راست من که بکاری نمیاد از بیخ قطع کنید پول پس دادنی نداریم

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: