آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 21 آبان ماه 1397 = 12-11 2018

چرا این کودکان خوزستانی به مدرسه نمی روند؟

محرومیت هزاران کودک از تحصیل به‌دلیل نداشتن کفش

روزنامه جمهوری اسلامی: دوازده هزار کودک در خوزستان از تحصیل بازمانده‌اند که عده‌ای از آنها تنها به دلیل نداشتن کفش نتوانسته‌اند به مدرسه بروند.

کارشناس مسئول امور آسیب‌دیدگان اجتماعی اداره ‌کل بهزیستی خوزستان گفت: بسیاری از کودکانی که به مدرسه نرفته‌اند، به دلیل مسائل جزئی از تحصیل بازمانده‌اند. برخی از کودکان تنها به دلیل نداشتن یک جفت کفش به مدرسه نمی‌روند.

فتحعلی‌پور افزود: امسال یک فایل ۱۲ هزار نفری کودکان بازمانده از تحصیل از اداره ‌کل آموزش و پرورش خوزستان به سازمان بهزیستی ارسال شده است. متاسفانه وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش خوزستان نتوانسته‌اند با مدیریت درست از طریق خیرین و مردمی که حاضر به همکاری برای حل مشکلات کوچکی که فرزندان این خطه را از تحصیل بازداشته است، این موارد را حل کنند.


آماری تکان‌دهنده از کودکان محروم از تحصیل

سایت رویداد۲۴ در ایران آماری تکان‌دهنده از کودکان محروم از تحصیل در کشور در آستانه بازگشایی مدارس ارائه کرده است.

این منبع در ابتدا به پوشاندن واقعیات با آمارهای دروغین کارگزاران حکومتی در همه زمینه‌ ها اشاره کرده و می‌نویسد: تعداد کودکان محروم از تحصیل یکی از هزاران آماری است که اطلاعات دقیقی از آن در دست نیست. وزارت آموزش و پرورش رقمی می‌گوید؛ سازمان بهزیستی رقمی دیگر و نهادهای مردم‌نهاد و ان‌جی‌او ها نیز اطلاعات دیگری می‌دهند. احتمالاً همین اختلاف آمار، خود نشانه‌ای از وخامت ماجرا باشد.

این منبع به نقل از سرپرست فعلی وزارت کار می‌گوید: رئیس بهزیستی این آمار را در تهران آنهم تنها در سه ماه نخست امسال حدود ۳۲۷هزار کودک ذکر کرده بود و گفته بود این تعداد در خیابانها شناسایی شده‌اند. اگر آمار بهزیستی را مبنا بگیریم، و کودکان محروم از تحصیل در استانهای دیگر در تخمینی خوش‌بینانه تنها یک‌سوم تهران محاسبه کنیم، با احتساب ۳۱استان، به رقمی تخمینی ۳میلیون و۵۰۰هزار کودک محروم از تحصیل خواهیم رسید.

این منبع افزود: در محاسبه‌ای دیگر البته وضع وخیم‌تر از این است: آن‌گونه که در آخرین سرشماری آمده است، جمعیت ۷تا۱۹ساله کشور چیزی حدود ۲۰میلیون نفر هستند. اگر این رقم را در کنار آخرین آمار ۱۲میلیون و ۶۰۰هزار دانش‌آموزی ایرانی بگذاریم، به نتیجه خوبی نخواهیم رسید: ۷میلیون و ۴۰۰هزار کودک محروم از تحصیل!

با اینهمه وزارت آموزش و پرورش چه در دولت احمدی‌نژاد چه در دولت روحانی محاسبه این چنینی را نپذیرفته است. آمار هر چه باشد، اصل در ماجرا تفاوتی ایجاد نمی‌کند؛ آنهم در روزهای منتهی با باز شدن مدارس.




كاوه اهنگر (اصل) November 12, 2018 04:01 AM

میگویند بعد از دستگیری میرزا رضا کرمانی و هنگام بازجویی از او پرسیدند:
چرا حضرت ناصر الدین شاه را کشتی؟
او پاسخ داد:
سراسر مملکت را فساد و فقر گرفته و همه تقصیر از او بود چرا که سر رشته ی همه چیز در مملکت به او ختم میشد و تمام قوا در شخص او متمرکز بود
گفتند:
این ربطی به والا حضرت ندارد و اطرافیان او مقصرند، او از خیلی امور ناراست بی اطلاع بود -
پاسخ میرزا شنیدنی و تاریخی است و همیشه در تاریخ ایران درست می نماید و به یادگار خواهد ماند -
او پاسخ داد:
اگر اطلاع داشت که حقش بود و اگر بی اطلاع بود، وای به حال مملکتی که شاهش از این همه ناراستی و فقر و فساد بی اطلاع باشد
همان بهتر که بمیرد -
حالا حكايت علي گداست كه در مملكتي كه هشت درصد منابع طبيعي دنيا را دارد كودكاني هستند كه بخاطر نداشتن يك جفت كفش از تحصيل باز مانده اند - اي تف به صورتت

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: