آدرس پست الکترونيک [email protected]









سه شنبه، 3 بهمن ماه 1396 = 23-01 2018

زندانی ۵۶ ساله را وادار به عرعر کردن کردند

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، مشکلات زندانیان زندان مرکزی اردبیل و رفتار های فراقانونی مسئولین زندان طی ماه های گذشته روند صعودی داشته است.

مسولین مورد اشاره به این رفتارهای فراقانونی بسنده نکرده است. آنها کرامت انسانی زندانیان را نیز براحتی زیر پا می‌گذارند بطوریکه گزارش شده، ولی شایگان زندانی ۵۶ ساله را از بند خود بیرون کرده و برای تحقیر این زندانی گفته اند “اگر میخواهی به بند بازگردی باید مثل خر عر عر کنی”. تنها بعد از اینکه این زندانی “عرعر” کرده است به او اجازه داده شده از فضای سرد هواخوری به بند خود بازگردد.

این زندان از دیرباز شاهد اعمال بدرفتاری مسئولین زندان بوده است بطوریکه محمد صابر ملک رئیسی در نامه‌ای سرگشاده به حسن روحانی اشاره کرد که به مدت ۱۴ ساعت در هوای سرد اردبیل با دستبند و پابند در حیاط این زندان به میله بسته شده است.

گزارش شده محمد صابر ملک رئیسی پس از پایان اعتصاب غذای طولانی مدت دچار مشکلاتی چون ناراحتی معده شده و مسئولین بهداری کوچکترین توجهی نسبت به وضعیت این زندانی نمی‌کند.

در حال حاضر، محمد صابر ملک رئیسی به همراه پنج زندانی سیاسی در تبعید به نام های شیراحمد شیرانی، علی پژگل، عبدالکریم شه بخش، ماهر کعبی و نور احمد حسن زهی در زندان مرکزی اردبیل تحمل حبس می نماید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: