آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 بهمن ماه 1396 = 29-01 2018

دیکتاتور کا.گ‌.ب به سراغ کشورهای دیگر رفته

دیکتاتوری پوتین اکنون به سراغ کشورهای دیگر رفته است

گری کاسپاروف، استاد بزرگ سابق شطرنج جهان در اظهاراتی ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه را به ایجاد یک "دیکتاتوری کا.گ‌.ب" که مصمم به "تعقیب دیگر کشورها است" متهم کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از روزنامه اکسپرس، کاسپاروف 54 ساله که اکنون وارد حوزه سیاست شده در مصاحبه‌ای با رادیو بی‌بی‌سی شدیدا از حکومت ‍ولادیمیر پوتین انتقاد کرد. او نقشی محوری در تشکیل یک ائتلاف مخالف با پوتین به نام "ائتلاف روسیه دیگر" داشت.

کاسپاروف در سال 2007 بعد از شرکت در یک تجمع دموکراسی خواهانه در شهر مسکو دستگیر شد و در 2012 نیز در جریان کنسرت یک گروه موسیقی معترض در این شهر هدف ضرب و شتم قرار گرفته و دستگیر شد.

او در مصاحبه‌ای گفت: اقدامات پوتین قابل پیش‌بینی بودند. حکومت او یک دیکتاتوری تک نفره است.

کاسپاروف گفت: 10 سال پیش او یک دولت پلیسی داشت و من همواره تلاش داشتم تا توجه همه را به این حقیقت جلب کنم که این حکومت در مسیر تبدیل شدن به یک دیکتاتوری قرار دارد که به تغییر کشورهای دیگر خواهد پرداخت این اتفاقی است که در دیکتاتوری‌های دیگر نیز افتاده است.

کاسپاروف ادامه داد: آنها مخالفان را در کشورهایشان نابود می‌کنند تا کنترل کامل را به دست داشته باشند اما کمی بعد نیاز به اهداف جدید پیدا می‌کنند تا توجیهی برای حضور بی‌پایان‌ خود در قدرت داشته باشند. من می‌دانستم که پوتین به سراغ کشورهای دیگر خواهد رفت. او اول به سراغ کشورهای همسایه یعنی جمهوری‌های شوروی سابق رفته و پس از آن بزرگترین و قدرتمندترین کشورهای جهان را به چالش می‌کشد.

او گفت که روس‌ها به جایی رسیده‌اند که در پذیرفتن حکومت پوتین شرطی شده‌اند.

کاسپاروف افزود: این خیلی مهم است که ماهیت واقعی حکومت پوتین را توضیح دهیم. بسیاری از کسانی که در اتحاد شوروی سابق به دنیا آمدند به صورت ژنتیکی ترس از ابراز دیدگاه‌هایشان را به ارث بردند. صحبت درباره یک دیکتاتور کا.‌گ‌.ب مخالف با تجربه‌ای است که آنها در زندگی داشتند.

کاسپاروف که در حال حاضر ساکن شهر نیویورک است تاکید کرد که همچنان به تلاشش برای ترویج تبلیغات ضد پوتین ادامه خواهد داد.


سیا: باید پوتین را سر جایش بنشانیم

به گزارش اسپوتنیک، مایک پامپیو رییس سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سیا) گفت: ایالات متحده باید در مقابل روسیه بایستد.

او گفت: "دولت فعلی آمریکا عمیقا آگاه است که ما باید روس ها را به عقب برانیم و سر جایشان بنشانیم."

او در این مورد توضیح بیشتری نداد، علاوه بر این، رئیس سازمان سیا گفت که میل اصلی رئیس جمهور روسیه بازگرداندن قدرت سابق کشور خود است. ارزیابی ما از نیت ولادیمیر پوتین تغییر نکرده است. او همچنان بر این باور است که بزرگترین شکست قرن بیستم انحلال اتحاد جماهیر شوروی بود. او در نظر دارد که عظمت و شکوه اتحاد جماهیر شوروی سابق را بازگرداند. با این افکار او هر روز بیدار می شود و فکر دوم او انتخاب مجدد است.



رضا.ف January 24, 2018 05:24 AM

دیگه خیلی در شده پوتین از روسیه نخواهد رفت قبل از اینکه روسیه مالک ایران بشه اخوندها رو بیرون کنید

گزارش یا اعتراض به این نظر


babak January 30, 2018 08:34 AM

آقای پوتین باید بداند که ساعت به اعقب بر نخواهد گشت و در هیچ زمانی شوروی سابق دوباره سرهم نخواهد شد اما این ارزویست که این مرد در سر میپروراند ناگفته نماند او شخصیست که در زمانش به آخوندهای ایران اطمینان داد که از حمایت بی دریغ روسیه در قبال واختیار عمل کشور کهنسال ایران به عبارت دیگر داشتن اختیار عمل در تمام زمینه درایران بجای حمایت جایگاه آخوندها به هر قیمت ،تمام سیاستهای این مرد خبیث است که کشور ما به این گونه در همه زمینه ذلیل و نفسهای پایانی را سپری میکند در سال ۸۸ یادمان هست که در اوج نبرد مردم زمانی که حکومت شیرازه اش از هم میپاشید درست روز قبل از سخنرانی ملعون رهبری سریع احمدی نژاد به مسکو میرود و پس از دریافت دستورالعمل در غروب همان روز به تهران برمیگردد و دیدیم سخنرانی حرامزاده و کشتارهای روز بعد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: