آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 9 بهمن ماه 1396 = 29-01 2018

ترامپ: با اتحاديه اروپا مشکلات زيادي داريم

اتخادیه اروپا: در صورت اقدام آمريکا، واکنش نشان می دهيم

رئیس جمهور آمریکا گفت: با اتحاديه اروپا مشکلات بسياري داریم و اين موضوع ممکن است به مسئله بسيار بزرگي در زمينه تجاري تبديل شود. ما نمي توانيم محصولاتمان را به اروپا صادر کنيم ولي اروپايي هاي بدون ماليات و يا با ماليات بسيار اندکي محصولات و توليدات شان را به امريکا صادر مي کنند.

به گزارش خبرگزاري اسپوتنيک؛ دونالد ترامپ رئيس جمهور آمريکا روز دوشنبه درباره آن چه که « سياست هاي تجاري کاملا ناعادلانه اتحاديه اروپا در قبال آمريکا » دانست به اين اتحاديه هشدار داد.

ترامپ بر ضرورت اعمال قوانين تجاري سخت تر تاکيد کرد. وي هفته گذشته قانوني را تصويب کرد و بر اساس آن تعرفه 30 درصدي بر صفحات خورشيدي وارداتي اعمال مي شود.

رئيس جمهور آمريکا گفت: « من مشکلات زيادي با اتحاديه اروپا دارم که بعضا در بخش تجاري به يک معضل واقعا بزرگي تبديل مي شود.»

وي افزود:‌« ما نمي توانيم محصولات خود را به اروپا صادر کنيم ولي اروپايي هاي بدون ماليات و يا با ماليات بسيار اندکي محصولات و توليدات شان را به امريکا صادر مي کنند. اين کاملا ناعادلانه و تحمل آن سخت است.»


در صورت اقدام آمريکا، واکنش نشان می دهيم

اتحاديه اروپا روز دوشنبه اعلام کرد در صورتي که واشنگتن محدوديت هاي تجاري عليه اين اتحاديه وضع کند، اين اتحاديه به اقدام آمريکا واکنشي «سريع و مناسب» نشان خواهد داد.

به گزارش خبرگزاري فرانسه از بروکسل، سخنگوي کميسيون اروپا در گفتگو با خبرنگاران در اين باره خاطر نشان کرد : «در صورتي که صادرات ما تحت تاثير هرگونه اقدام محدود کننده تجاري از سوي آمريکا قرار بگيرد، اتحاديه اروپا آماده است که به سرعت و به شکلي مناسب واکنش نشان دهد».



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: