آدرس پست الکترونيک [email protected]









شنبه، 21 بهمن ماه 1396 = 10-02 2018

واکنش عضو باند خامنه ای به نامه کروبی

آیت‌الله ابراهیم امینی عضو مجلس خبرگان رهبری درباره نامه منتسب به یکی از محصورین درخصوص مدیریت رهبری، گفت: مقام معظم رهبری به بهترین نحو ممکن و همانند حضرت امام کشور را به خوبی مدیریت کرده است.

به گزارش تسنیم، وی با بیان اینکه، موفقیت‌ها در طول مدیریت 28 ساله رهبر انقلاب زمانی بوده که به رهنمودهای معظم له توجه شده است، گفت: متأسفانه آن بخش از رهنمودهای رهبر معظم انقلاب اسلامی که موردتوجه کامل مسئولین قرار نگرفته، از نقاط ضعف کشور بوده است؛ مثلاً در همین بحث اقتصادی متاسفانه به اقتصاد مقاومتی به خوبی عمل نشده است و اشکالات امروز نتیجه عدم توجه کافی به بیانات ایشان است.

آیت‌الله امینی با انتقاد از کینه‌جویی برخی از رهبر معظم انقلاب اسلامی، گفت: من واقعاً مدیریت آیت‌الله خامنه‌ای را بسیار شایسته و موفق می دانم خداوند ایشان را برای مردم ایران حفظ کند.


نامه کروبی به خامنه ای: تا دیر نشده برو کنار

رادیو فرانسه: مهدی کروبی از رهبران "جنبش سبز" که کماکان در حصر خانگی به سر می برد، با انتشار نامه بلند بالایی خطاب به رهبر جمهوری اسلامی ایران، از وی خواسته است تا "پاسخگوی سه دهه عملکرد" خود بوده و "زمینه‌ی اصلاح ساختار نظام را فراهم آورد".

دراین نامه، که متن کامل آن در "سحام نیوز" انتشار یافته، مهدی کروبی، در چند محور، مشکلات کنونی ایران را برشمرده و خواستاراصلاح ساختاری رویه کار حاکمیت در ایران گردیده است.

مهدی کروبی می‌گوید دلیل نوشتن این نامه، سخنان اخیرشخص آیت الله خامنه‌ای بوده که گفته است: "کسانی که دیروز همه امکانات کشور دراختیار آنها بود و کسانی که امروز همه امکانات مدیریتی کشور را در اختیار دارند باید پاسخگوباشند". به این ترتیب مهدی کروبی از رهبرجمهوری اسلامی می خواهد که "پاسخگوی سه دهه عملکرد" خود باشد.

مهدی کروبی در بخش دوم نامه خود به مجلس خبرگان که باید مسئول نظارت بر عملکرد رهبری باشد و نهاد شورای نگهبان پرداخته و می‌نویسد: خبرگانی که وظیفه آن عزل و نظارت بر شخص رهبر و نهاد‌های زیر نظراوست را به بیت شما آوردند و این رکن رکین قانون اساسی را در عمل به زیر مجموعه دفتر (شما) تبدیل کردند".

مهدی کروبی با انتقاد از نظارت استصوابی خطاب به آیت‌الله خامنه‌ای تاکید می‌کند که: "رد صلاحیت فله‌ای و محدود کردن دامنه‌ی حق انتخاب کردن و انتخاب شدن مردم بخشی ازسرنوشت تلخ مجلس شورای اسلامی است که در اختیار بخشی از شورای نگهبان و جریانی از سپاه قرار گرفته است.

مهدی کروبی در ادامه نامه مفصل خود عملکرد رهبرجمهوری اسلامی را زمینه ساز حضور گسترده سپاه پاسداران و بسیج در فعالیت‌های اقتصادی کشور شخص رهبر جمهوری اسلامی دانسته و می نویسد: "بر خلاف نص صریح قانون اساسی و نظرصریح امام وسپاه و بسیج در دوران رهبری شما وارد فعالیت‌های سیاسی و اقتصادی شدند که نتیجه فاجعه‌ آمیز ان این روزها بر کسی پوشیده نیست".

وی با اشاره به دخالت سپاه در امور سیاسی، اجتماعی، امنیتی و اقتصادی ایران می نویسد: این روش کشور را در سراشیبی سقوط و انحطاط و بحران‌های داخلی و بین‌المللی کشانده است".

مهدی کروبی با اشاره به تظاهرات اعتراضی مردم در شهرهای سراسر کشور از رهبرجمهوری اسلامی می‌خواهد تا به گفته وی: "برای حفظ دین و آبروی روحانیت شیعه به دخالت نهاد‌های امنیتی و حکومتی در حوزه‌ها پایان داده و ضمن صدور دستوری آزادی بازداشت شدگان اعتراضات اخیر "به جای وارد کردن اتهامات ارتباط با دشمن و برخورد‌های قهرآمیز و سخت‌گیرانه، سخن آنان را به جان ودل گوش دهد". کروبی در پایان با توصیه به رهبر جمهوی اسلامی برای تغییر در رویه اداره امور کشور از سوی حاکمیت می‌نویسد:

"مصرانه از شما می‌خواهم زمینه اصلاحاتی را فراهم کنید که تمامی ارکان کشور در مقابل مردم و نهادهای قانونی به طور عملی پاسخگو باشند و در عمل قانون حاکم باشد نه حاکمیت فرد یا گروهی خاص. میان آنچه در دوران مبارزه می‌خواستیم و به مردم وعده می‌دادیم با آنچه در عمل اتفاق افتاده اختلاف از زمین تا آسمان است. از این بابت همه ما در مقابل مردم مسئول هستیم و من خود را در مقابل شهدای سرافراز کشور، مردم بزرگ و صبور ایران و امام مسئول می‌دانم و متعهدم آنچه خیر و صلاح کشور است را با زبانی صریح بگویم، اگر چه به مذاق برخی خوش نیاید. از جنابعالی هم می‌خواهم با مطالعه دقیق وضعیت سیاسی، اقتصادی و بین‌المللی کشور و نیز بازخوانی‌سیاست‌های چند دهه گذشته‌ تا دیر نشده زمینه اصلاح ساختاری نظام را فراهم آورید به نحوی که مردم همانانی که با خروش میلیونی‌شان در ۲۲ بهمن ما را از کنج زندان‌ها به قدرت رساندند در عمل حاکم بر سرنوشت خویش گردند".



برانداز January 30, 2018 12:44 PM

مردم منتظر باشیداین اخوندها کروبی و موسوی رو سالها نگه داشتن برای همچین روزی که به عنوان برگ اخر ازشون استفاه کنند چرا جناب کروبی همچنین نامه سرگشاده ای در طی این سالها ننوشت
هوشیار باشید وگول این جماعت دغل را نخورید

گزارش یا اعتراض به این نظر


سالم January 30, 2018 02:19 PM

اصلاح طلب اصولگرا ديگه تمومه ماجرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


صبا January 30, 2018 02:22 PM

می بینید دوستان!درد همه شان ترس ازسرنگونی تمامیت نظام ضد بشری وخونریزشان است،هی دورۀ امام خونخوارش رابه رخ میکشد! انگارکه داردازمدینۀ فاضله یادمیکند! این آخوندک که دردوران قدرتش،مثل امام گوربگوری وبقیه دوستانش، دستانش تا آرنج در خون بهترین جوانان وزنان ومردان این میهن فروبود، حالا دوباره خط و خطوط میدهدبرای احیای دوران طلائی امام سفاک وخونریزش! براستی آیاتا بحال کسی،جنایتکاری سفاکتراز امام دجالِ این آخوندک دیده یا شناخته!؟
آخوند کروبی! وقتی مردم اسیر ایران، به قیمت ریسک جانشان، سر هرکوی وبرزن بارساترین فریاداعلام می کنند که "آخوند بایدگم بشه" این شامل شخص تووهمپالگیهای توهم میشود،اگرتک تک شما به خدا وفرشته هم تبدیل بشویدمامردم ایران دیگرشمارانمیخواهیم، نمیخواهیم، نمیخواهیم! زورکه نیست، به بهشت و جهنمتان برویدودست ازسرمان بردارید ای دجالان!

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش-صبحی January 30, 2018 02:31 PM

هیچ اظهارنظری نمیتوان برنوشته آقای کروبی نوشت تکرارمکرردانسته ها و واضخات درجمهوری اسلامی بکدامیک ازموضوعات مورداشاره آقای کروبی میتوان پرداخت که ازمنظرملت ایران عریان وعیان نباشد؟ شعارمرگ براصل ولایت فقیه درجنبشهای اجتماعی، بویژه خیزش عظیم دیماه ۹۶ یعنی چه یعنی نابودبادهمه آنچه که آقای کروبی بدان پرداخته اند میخواهم دراینجا، درمقام نقد کانالی بزنم به گذشته ومجلس ششم، معروف بمجلس اصلاحات، با رئیس قوه مجریه ای که پرچم داراصلاحات بود شما درآن مجلس ودرهمان روزاول افتتاح چه کردید؟ آقای کروبی با همه احترامی که برای مبارزات واستقامت شما درمقابل خامنه ای وپاسدارانش قائلم، میخواهم بشما یادآورشوم که شما درهمان روزنخست مجلس اصلاحات سرآزادی را باحکم حکومتی آقا بریدید شاید نسل جوان نداند ولی شماومامیدانیم که کروبی درشخصیت خامنه ای امروزنقش داشته

گزارش یا اعتراض به این نظر


مريم January 30, 2018 02:40 PM

حرفهاي اين آخوند را همه ميتوانند بزنند ، تازه گي ندارد ،مردم رژيم آخوندي از بنيان نميخواهند، جالب است كه وي در مورد دخالت اين رژيم كثيف در أمور همسايگان منطقه و خرج از جيب ملت در سوريه و يمن و حزب اله چيزي نگفت ، وي هم شربك خرابي وضع فعلي است و بدستور رهبر برأي آرام كردن اوضاع اين نامه را نوشته چون باز هم ميخواهند آخوند شيعه بر ما حكومت كند اما داداش خَر خودتي

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang January 30, 2018 03:20 PM

هر سال رهبران دنیا یا نماینده انها در سازمان ملل جمع میشوند و به انها فرصت وقت کافی میدهند تا هرچه دلشان خواست بگویند ولی هر ۲۵ سال به ۲۵ سال فقط رهبران کشورهای دنیا در سازمان ملل جمع میشوند و به انها فقط ۵ دقیقه وقت میدهند تا انچه که نظرشان هست در مورد دنیا یا کشور خود بگویند حالا این اخوند کروبی نمیتنونست حرفهای خودش را عوض ۱۵ صفحه در یک پارگراف بنویسه انهم از مجتبی(ع) فرزند امیرالمومنین علی(ع) یا امام حسن مجتبي (ع) امام دوم شیعیان و فرزند امیر المومنین علی(ع) که رای انها هم به مثل من مهندسی شده بوده و اهای خامنه ای بی عرضه رفتی به احمدی نژاد گوش کردی که به دروغ گفته امام زمان دوست جون جونی من هست و حالا چه کسی حوصله یا وقتش داره نامه فدایت شوم کروبی را که با جورج بوش رییس سازمان سیا ملاقات میکند تا اخوندا با نگاهداشتن گروگانهای امریکایی کمک کنند تا رونالد ریگان برنده انتخابات رییس جمهوری امریکا بشود را بخونه

گزارش یا اعتراض به این نظر


امیرحسین January 30, 2018 06:24 PM

درود بر مهدی کروبی، هفت سال حصر و محدودیت رو به جان خرید ولی در برابر استبداد کرنش نکرد بعضی از استمرارطلبان ببینند و خجالت بکشند

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام January 30, 2018 07:58 PM

که حتما تو بیای سرکار! اینو بکن تو گوشت آخوند: اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور January 30, 2018 10:56 PM

تمام استمرار طلبان خطر سقوط حکومت آخوندی اسلامی را حس کزده و دارند راهی برای نجات اسلام عزیز می یابند در این میان حتی بنی صدر هم که در پاریس نشسته مواضع خودش را تغییر داده و خلاصه فعلا تمام کاسه لیسان اسلامی اختلافات خودشان را فراموش کرده و فکر نجات اسلام هستند!

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ali January 30, 2018 11:45 PM

یکی یک نیشگون از کروبی بگیره هی جناب شیخک الان سال ۹۶ هست نه ۸۸ و همانگونه که دوستان یادآوری کردند اصلاح طلب اصولگرا دیگه تمومه ماجرا

گزارش یا اعتراض به این نظر


آرش آريايى January 31, 2018 02:20 AM

دقيقا با نظر دوستان بخصوص " برانداز " موافقم مى خواهند بوسيله كروبى كه هفت سال اورا در آب نمك نگه داشته اند قيام ملى مردم رو به انحراف بكشانند ، بايد هوشيار بود و اجازه اينكار را با شياطين جمهورى اسلامى نداد حرف مردم ايران اينست : جمهورى اسلامى نمى خوايم ، نمى خوايم

گزارش یا اعتراض به این نظر


manam Babak February 10, 2018 07:01 PM

من نمیفهمم چرا مردم ایران تابه حال پس از گذشت ۴۰ سال متوجه این امر نشده اند که تا زمانی که مساله نشوند نمیتوانند از شر این غارتگران قاتل و دزد خالص بشوند اونی ک فکر میکنه اینها با خوشی و صلح قدرت را به مردم باز میگردانند، در خواب شیرینی داره خور خور میکنه مردم باید بیدار شوند و اینها رو به همون جهنمی که خمینی رفته بفرستند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: