آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 13 بهمن ماه 1396 = 02-02 2018

دلار دوباره به مرز ۴۷۰۰ تومان نزدیک شد

به رغم هشدارهای رئیس بانک مرکزی و دولت که اعلام کرده بودند قیمت دلار حبابی شده است و مردم نباید دلار بخرند، زیرا قیمت آن به زودی با اُفت شدیدی روبرو خواهد شد، قیمت دلار در هفته گذشته دوباره به مسیر صعودی برگشت. قیمت دلار در آخرین روز هفته از مرز ۴,۶۰۰ تومان عبور کرد و با ادامه مسیر افزایشی به ۴,۶۴۷ تومان رسید.

به گزارش رادیو فرانسه، بررسی و مقایسه قیمت دلار در ابتدای هفته با قیمت آخرین روز هفته نشان می دهد که دلار حدود ١۳۰ تومان افزایش یافته است. همچنین مقایسه قیمت دلار از ١۲ خرداد ماه تا ١۲ بهمن ۹۶ یعنی طی مدت ۷ماه، این واقعیت را نشان می دهد که قیمت اسکناس سبز در حدود ۹۰۰ تومان افزایش یافته است.

دلار در حدود یک ماه گذشته با افزایش قیمت قابل توجهی همراه شد و در مقطعی به بیش از ۴,۷۰۰ تومان هم رسید اما با صحبت‌های رئیس کل بانک مرکزی مبنی بر روند کاهشی شدن قیمت و البته قول رئیس جمهوری در مورد تعدیل قیمت ارز، هفته پیش بازار از تب و تاب افزایش افتاد و قیمت تا حدودی تعدیل شد؛ اما ارزیابی یک هفته گذشته نشان می دهد که روند افزایشی قیمت دلار ادامه دارد.

پایگاه خبری "الف" در این باره می نویسد: گرانی جدید دلار در بازار ارز در حالی ادامه دارد که پیش‌تر رئیس کل بانک مرکزی در چند روز مختلف تأکید کرده بود که دلار بزودی و طی روزهای آینده ارزان می‌شود.

در روزهای اخیر رئیس کل بانک مرکزی گفته بود: تا حدود زیادی کاهش نرخ ارز در بازار ادامه خواهد یافت، البته این کاهش در حد رقم و اعدادی خواهد بود که حبابی در آن وجود نداشته باشد. البته برای کاهش نرخ ارز در بازار نمی‌توان رقم خاصی را اعلام کرد.

ولی‌الله سیف، درباره میزان حباب نرخ ارز با توجه به روند کاهشی که در بازار آغاز شده است گفته بود: بازار ارز در حال طی کردن شرایط خاص خود است و طبیعی است که بانک مرکزی طبیعتاً بر این روند نظارت دارد؛ البته به‌نظر می‌رسد که یک التهاب در یکی تا دو ماه گذشته در این بازار رخ داد که اکنون، در حال تعدیل شدن است.

این درحالی است که رئیس جمهوری نیز در گفت‌وگوی تلویزیونی خود با مردم تأکید کرده بود که مشکلی از بابت دلار وجود ندارد و مردم خیالشان راحت باشد.

همانطور که مشاهده می شود، آرامش بازار ارز چند روز بیشتر دوام نیاورد و قیمت دلار دوباره مسیر افزایشی را آغاز کرد.



آرش-صبحی February 3, 2018 09:06 AM

قدرمسلم اینست که یک وجه مهم در افزایش روز افزون دلار آمریکا وبالا وپائین شدن فرمابشی ونمایشی آن در آنجاست که فرارسرمایه، و انتقال دلارهای دزدیده شده مسئولان حکومت اسلامی به آنسوی مرزها به اشکال مختلف درجریان است وچه مشتری بهتراست خودشانی ها که با ثروتهای غارتی هم کارخودشان را راه بیندازند وهم جیب بانک مرکزی نظام پلید را پر کنند دیگر اینکه نقش دولت روحانی برخلاف تمامی شعارهائی که داد درنرخ افزایش دلارقطعی وحتمی است وهمه اینست که ولی الله سیف نیز بعنوان یک مدیر آلوده با سابقه ای بسیار تاریک فقط مجری فرامین است ولاغیر

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: