آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 12 بهمن ماه 1396 = 01-02 2018

اعتراضات؛ تداوم بازداشت دو دانشجوی همدانی

خبرگزاری هرانا – با گذشت یکماه از بازداشت فرشید تاج‌میری و مجید رحمت آبادی، دو دانشجوی همدانی متاثر از اعتراضات اخیر، علیرغم ادعای وزیر کشور مبنی بر آزادی تمامی دانشجویان بازداشتی، این دو کماکان در زندان مرکزی همدان بصورت بازداشتی نگه‌داری می‌شوند. با وجود تعیین وثیقه و تودیع آن توسط خانواده ها کماکان به دلایل نامعلومی از آزادی این دو زندانی جلوگیری شده است.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، فرشید تاج‌میری و مجید رحمت آبادی دو دانشجوی همدانی که در اعتراضات اخیر بازداشت شدند، علی‌رغم صدور و تامین وثیقه کماکان در بازداشت بسر می‌برند.

یک منبع آگاه در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “چند روز گذشته به خانواده این دو دانشجو اعلام شد، برای آزادی فرزندانشان قرار وثیقه ۱۰۰ میلیون تومانی تعیین شده است”.

این منبع در ادامه توضیح داد “علی رغم تامین وثیقه به دلایل نامعلومی از آزادی این دو دانشجو جلوگیری می‌کنند. قاضی پرونده به خانواده این دو دانشجو گفته است که فعلا به ما دستور رسیده دانشجو هایی که تا کنون آزاد نشده‌اند را همچنان در بازداشت نگه داریم تا به پرونده های آنها رسیدگی شود”.

در خصوص دانشجویان بازداشتی پیش‌تر آقای رحمانی فضلی، وزیر کشور به خیرگزاری فارس گفته بود “با توجه به گزارشهایی که از شهرستان ها و استانها به ما رسیده در حال حاضر دانشجوی بازداشتی مربوط به وقایع اخیر نداریم”.

علی‌رغم ادعای وزیر کشور مبنی بر نداشتن دانشجوی بازداشتی، این دو دانشجوی همدانی همچنان در بازداشت بسر می‌برند.

مجید رحمت آبادی دانشجوی دانشکده فنی همدان، در تاریخ ۱۱ دی‌ماه توسط نیرو های امنیتی بازداشت و پس از تکمیل مراحل بازجویی به زندان مرکزی همدان منتقل شد.

همچنین فرشید تاج‌میری دیگر دانشجوی ۱۸ ساله دانشکده فنی همدان روز ۹ دی‌ماه سال جاری بدلیل شرکت در تجمعات اعتراضی موسوم به اعترضات دی‌ماه، توسط نیرو های امنیتی بازداشت شد.

در اعتراضات اخیر که بعضا با عنوان «اعتراضات دیماه» از آن یاد میشود، تعداد پرشماری از افراد در شهرهای مختلف بازداشت و مورد بازجویی قرار گرفتند.

طی این اعتراضات در سراسر ایران دست‌کم ۲۵ تن کشته شدند، بر اساس اعلام منابع رسمی اعتراضات در بیش از ۸۰ شهر برگزار شد، حدود سه هزار و هفتصد نفر نیز بازداشت شدند.

برخی از بازداشت‌شدگان با تودیع وثیقه و تا هنگام برگزاری جلسه‌ی دادگاه آزاد شده‌اند و برخی از آنها به زندان منتقل شده‌اند. با این حال کماکان از سرنوشت و یا محل نگه‌داری شماری از بازداشتیها اطلاع دقیقی در دست نیست.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: