آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 بهمن ماه 1396 = 07-02 2018

سینا قنبری؛ به این می گن دروغِ آخوندی!

فیلمی از خودکشی سینا قنبری وجود ندارد

كشف جدید: سینا قنبری با روش «آفتاب - مهتاب» خودکشی کرد!

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی از تعطیلی کمیته هیات بازدید از زندان اوین به دلیل مصاحبه‌های برخی اعضای این کمیته خبر داد

حجت‌الاسلام حسن نوروزی، درباره گزارش بازدید نمایندگان از مجلس و نحوه ارائه آن، گفت: رئیس گروه آقای ملکشاهی هستند و باید از ایشان پرسید این گزارش چه می‌شود؟ خوانده می‌شود؟ در صحن علنی مطرح می شود یا خیر؟ قرار بود این گزارش توسط آقای ملکشاهی جمع بندی و در مجلس خوانده شود اما ایشان به لحاظ مصاحبه‌هایی که بعضی از دوستان داشتند انصراف داد و کمیته هیأت بازدید از اوین را تعطیل کرد.

وی در مورد اظهارات علیرضا رحیمی نماینده تهران درباره فیلم خودکشی سینا قنبری عنوان، کرد: نسبت به فرمایشات آقای رحیمی که می گویند این فیلم نادرست است (وجود ندارد) باید بگویم فیلم، فیلم درستی بود. آقای رحیمی کار قضایی نکرده و موارد پزشکی قانون را ندیده‌اند چون قاضی و میدانی نبوده است. ایشان حقوقدان کتابی است و حقوقدان‌ کار در حوزه عمل و قضاوت نبوده به نظر من اشتباه می‌کنند. فیلمی که ما مشاهده کردیم این بود که مرحوم قنبری با یک پلاستیک تا شده مشکی وارد دستشویی می‌شود و مدتی بعد یکی از نظافتچی‌ها به آن دستشویی می‌رود و می بیند که ایشان مرده است.

سخنگوی کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس تاکید کرد: ما دیدیم که آقای قنبری وارد دستشویی شد آن نظافتچی را هم دیدیم وارد شد و رفت خبر داد. ما دیدیم آمدند و با خود پتویی آورند و آقای قنبری هم روی آن قرار دادند و بردند. سوالی برای دوستان و همکاران پیش آمده و آن این است که دستشویی جایی نداشته و میله‌ای به سقف آویزان نبوده که آقای قنبری از آن آویزان شود و خود را بکشد و فقط یک میله وسط دستشویی بوده، آقای قنبری چگونه خودکشی کرده است؟ در هر ۱۰ هزار پرونده خودکشی یک پرونده مانند خودکشی سینا قنبری داریم. در این حالت فرد طناب و یا وسیله‌ای را که با آن می‌خواهد به گردن خود می‌بندد و سپس کمر را خم می‌کند و به حالت آفتاب مهتاب که به بدن خود می‌دهد، ضربه به فک فرد می‌خورد و نخاع سریع قطع می‌شود.


فیلمی از خودکشی سینا قنبری وجود ندارد

یکی از نمایندگان مجلس شورای اسلامی که هفته پیش از زندان اوین بازدید کرده بود می گوید در فیلمی که مقام های زندان می گفتند نشان دهنده خودکشی سینا قنبری است، اثری از قربانی نیست.

به گزارش بی بی سی، علیرضا رحیمی، نمایند مجلس، روز یکشنبه ۱۵ بهمن گفت: “از این فیلم در جاهای مختلف به اشتباه به نام فیلم خودکشی سینا قنبری نام برده می‌شود درحالی که فیلم حاوی ساعاتی از وضعیت محوطه سرویس‌های بهداشتی زندان بوده و داخل سرویس یا ماجرایی که منجر به مرگ شده در فیلم وجود ندارد و اساسا فیلمی از خودکشی وجود ندارد.”

رحیمی گفته که سینا قنبری مدت شش روز را در کنار سایر بازداشت شدگان حوادث دیماه در بند موقت (در محل ساختمانی که قبلا واحد اجرای احکام زندان بوده) به عنوان متهم سپری می‌کند.

او گفت: “برابر گزارش رییس سازمان زندان‌ها بازپرس شعبه شش قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای سینا قنبری صادر می‌کند و در بدو ورود برابر فرمی که سینا پرکرده است اظهار داشته اعتیاد ندارد و لذا در بند افراد سالم و پاک نگهداری می‌شده است.”

شماری از نمایندگان مجلس روز سه شنبه هفته پیش برای بررسی وضع کسانی که در اعتراضات دی ماه بازداشت شدند از زندان اوین بازدید کردند و قرار بود فورا گزارشی در این باره ارائه کنند که تاکنون منتشر نشده است.

با این حال به نظر می رسد سخنان علیرضا رحیمی یکی از نکات مهم یافته های آنها باشد.

نمایندگان مجلس روز ۱۸ دی (۸ ژانویه) مرگ سینا قنبری، یکی از بازداشت‌شدگان اعتراض‌ها را در زندان اوین تأیید کردند.

در آن زمان مدیر کل زندان‌های تهران گفت که این زندانی در دستشویی خودکشی کرده است.

مقام های نظام حاکم بر ایران به دلیل، مکان یا زمان بازداشت آقای قنبری اشاره‌ای نکرده و توضیح ندادند که او چطور خود را حلق‌آویز کرده است.



Ghasem February 8, 2018 12:06 AM

چه راحت ایران را بدست اجانب دادیم و هر چی قاتل بی سواد و دزد را به ایران مسلط کردیم حالا هم اگر گورشان را گم کنند زمان طولانی نیاز داریم که کشور را به حالت عادی بر گردانیم حوزه های علمیه چه نام غلطی به این خانه های انگل ساز داده اند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: