آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 10 فروردین ماه 1397 = 30-03 2018

حمله با چاقو به دیپلمات جمهوری اسلامی در آتن

سخنگوی وزارت خارجه اعلام کرد: به دنبال حمله یک ناشناس به کارمند سفارت جمهوری اسلامی در آتن، کاردار یونان در تهران احضار و مراتب اعتراض شدید به وی ابلاغ شد.

به گزارش فارس، قاسمی افزود: مدیر کل تشریفات وزارت امور خارجه ضمن ابلاغ اعتراض شدید جمهوری اسلامی به کاردار یونان خواستار بررسی فوری موضوع و شناسایی هویت و انگیزه فرد مهاجم شد و لزوم تامین امنیت سفارت و کارکنان آن را به وی گوشزد کرد.

بعد از ظهر دیروز فردی ناشناس یکی از کارکنان سفارت جمهوری اسلامی در آتن را در یکی از خیابان اطراف سفارت با سلاح سرد مورد حمله قرار داد که منجر به جراحت و بستری شدن وی شد.


حمله با چاقو به محل اقامت سفیر رژیم ایران

دوشنبه، 21 اسفند ماه 1396
12-03 2018

پلیس وین درباره حمله شب گذشته به اقامتگاه سفیر رژینم ایران در وین بیانیه‌ای صادر کرد.

در این بیانیه آمده است: در ساعت یازده و ۳۰ دقیقه شب گذشته درگیری در مقابل محل اقامت سفیر ایران رخ داد. سرباز ۲۳ ساله ارتش اتریش در این محل در حال خدمت بود که متوجه حضور فردی مشکوک شد. این شخص به سمت این سرباز آمد و با چاقویی که از ژاکت خود خارج کرده بود، به وی حمله کرد. سرباز تلاش کرد که وی را به وسیله اسپری فلفل از خود دور کند. البته این اقدام بی‌فایده بود. تصاویر ویدئویی نشان می‌دهد که مامور و فرد مهاجم با هم درگیر شدند. سرانجام در پی شلیک متعدد به فرد مهاجم، وی به شدت زخمی و از پای درآمد. مهاجم مردی ۲۶ ساله و دارای تابعیت اتریشی است که در وین زندگی می‌کند. همچنان اطلاعات بیشتر و انگیزه وی از این اقدام روشن نشده است و دادگاه قانون اساسی و نهاد مبارزه با تروریسم بررسی این موضوع را در دست پیگیری دارند. سربازی که در محل خدمت خود بود از ناحیه بازوی راست آسیب دید. وی که به بیمارستان منتقل شده است به دلیل اینکه جلیقه ضد گلوله پوشیده بود، لسیب بیشتری ندیده است.

گزارش قبلی: بنا بر اعلام پلیس اتریش، فردی یکشنبه شب با چاقو به محل اقامت سفیر رزیم ایران در وین حمله کرده که به ضرب گلوله از پای درآمده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه اسکای نیوز، سخنگوی پلیس در این باره گفت که مهاجم یک مرد اتریشی 26 ساله بوده که با چاقو به یکی از محافظان محل اقامت سفیر رژیم ایران در اتریش حمله کرده و محافظ این مکان دیپلماتیک نیز با شلیک گلوله او را از پای درآورده است.

بنا بر این گزارش، این حمله ساعت 23:35 دقیقه به وقت محلی رخ داده و مهاجم توانسته بازوی محافظ را زخمی کند اما با شلیک گلوله او، در دم جان داده است.

بی‌بی‌سی نیز به نقل از سخنگوی پلیس اعلام کرد که محافظ سفارت ابتدا از اسپری فلفل علیه مهاجم استفاده کرد اما بعد به سوی او آتش گشود.

این سخنگو گفته است که براساس نشانه‌های اولیه محافظ "در چارچوب مقررات عمل کرده است".

به گفته مقامات پلیس، مهاجم در وین زندگی می‌کرد اما اصلا اهل منطقه تیرول اتریش بوده است.

پلیس پس از این حمله دستور افزایش تدابیر امنیتی در کلیه مراکز دیپلماتیک در شهر وین را داده است.

این حمله به مقر دیپلماتیک رژیم ایران در اتریش در حالی رخ داده که به تازگی گروهی از طرفداران یک فرقه مذهبی با حمله به سفارت در لندن پرچم جمهوری اسلامی را پایین کشیدند.


حمله به سفارت؛ احضار سفیر انگلیس در تهران

سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی از احضار سفیر انگلستان در تهران به وزارت خارجه و ابلاغ مجدد اعتراض شدید حکومت ایران در پی تعرض صورت گرفته به سفارت در لندن خبر داد.

مدیرکل اروپای وزارت خارجه در این دیدار تاکید کرد که دولت انگلیس باید به وظایف ذاتی خود در حفاظت از دیپلماتها و اماکن دیپلماتیک عمل کند و تدابیر حفاظتی را برای اماکن جمهوری اسلامی افزایش دهد.

خبرگزاری دولتی ایرنا پیش تر در گزارش خود از این حادثه، درباره هویت اشغال‌کنندگان نوشته بود: «این افراد که تصاویر آیت‌الله سید صادق شیرازی و سید حسین شیرازی را در دست دارند، وابسته به گروهی با عنوان هیات "خدام المهدی" هستند که در حومه لندن فعالیت دارد.»

"فرقه شيرازی" مورد اشاره رسانه‌های جمهوری اسلامی، طرفداران آیت‌الله سید صادق حسنی شیرازی، یکی از مراجع شیعه و از مخالفان نظام جمهوری اسلامی است. سه روز پیش پایگاه خبری "شفقنا"، از دستگیری سید حسین شیرازی، فرزند آیت‌الله سید صادق شیرازی خبر داده بود.

پیش از بازداشت سید حسین شیرازی، ویدیویی از یک سخنرانی او منتشر شده بود که در آن از مقام‌های حکومت ایران به شدت انتقاد کرده بود. نزدیکان به سید صادق شیرازی معتقدند که حسین شیرازی به خاطر همین سخنرانی دستگیر شده است.

بنابر گزارش‌ها حسین شیرازی در سخنرانی یادشده که در شبکه‌های اجتماعی در دسترس است، جایگاه ولی فقیه در حکومت ایران را به جایگاه فراعنه مصر تشبیه کرده و نظام جمهوری اسلامی را حکومتی غیرپاسخگو خوانده است.

او همچنین تصریح می‌کند که نظریه "ولایت فقیه" نظریه‌ای غیرشیعی است و تمام علمای بزرگ شیعه مانند شیخ انصاری، با آن مخالف هستند. او همچنین می‌گوید که حکومت ایران نظریه "ولایت فقیه" را دستاویزی برای سرکوب مخالفان حکومت قرار داده است.

پایگاه اصلی خانواده بانفوذ شیرازی در کربلای عراق است. اما بیشتر روحانیان بانفوذ این خانواده در زمان صدام حسین به قم مهاجرت کردند.

خود آیت‌الله سیدصادق شیرازی چند سال پیش با انتقاد از اعدام‌های پس از انقلاب ۵۷، آنها را خلاف شیوه و سنت پیامبر اسلام دانست. او هم‌چنین سرکوب مردم و معترضانی را که خود پایه‌گذار انقلاب بوده‌اند نیز خلاف شیوهٔ حکومتداری اسلام دانست.



آتش و آرام March 11, 2018 12:32 PM

تنها خامنه ای بخواند
آیت‌الله سید صادق حسنی شیرازی هم زیباتر وهم بسیار داناتر و باهوش تر از شما میباشد وهمچنین مجتبی جوجه آخوند انگشت کوچکه پسر ایشان یعنی سید حسین شیرازی نمیشود بدلیل محبوبیت آنها در میان گروهی از مردم حتما دارید انشاالله از حسودی میمیرید

گزارش یا اعتراض به این نظر


علی March 12, 2018 08:27 AM

دانا از یک سوراخ دو بار گزیده نمیشود ضمن احترام به تمام کسانی که در برابر ظلم این قوم یاجوج و ماجوج برخاسته آند دوباره نباید برگردیم به دوره دیدن عکس آقا در ماه اگر چه تاریخ ما نشان داده که متاسفانه ملت ما حافظه تاریخی ندارند ولی نسل امروز بعید است باز به آخوند جماعت سواری بدهد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: