آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 18 بهمن ماه 1396 = 07-02 2018

واردات نفت آمریکا به یک کشور نفت‌ خیز !

نفت آمریکا در دسامبر راهی خاورمیانه شد در حالیکه تا چند سال قبل چنین سفری غیرقابل تصور بود.

به گزارش ایسنا، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه گزارش داد امارات متحده عربی در دسامبر از آمریکا میعانات نفتی خریداری کرد.

به گفته منابع آگاه، این کشور ترجیح داد از آمریکا نفت خریداری کند زیرا کیفیت بهتری نسبت به نفت خاورمیانه داشت.

اندی لیپو، رییس شرکت "لیپو اویل آسوشیتس" در این باره گفت: تصور می‌کنم امارات به عنوان یک عضو اوپک و تولیدکننده بزرگ نفت، در تامین نفت خود خودکفا باشد و خرید نفت آمریکا بعید است ادامه پیدا کند.

صادرات نفت آمریکا به خاورمیانه، جدیدترین نشانه است که چگونه رونق نفت شیل و لغو ممنوعیت صادرات نفت آمریکا، جریان نفت در سراسر جهان را تغییر داده است. طبق اعلام اداره اطلاعات انرژی آمریکا، انتظار می‌رود تولید نفت آمریکا در فاصله فوریه سال ۲۰۱۷ تا نوامبر امسال دو میلیون بشکه در روز رشد کند. صادرات از بیش از ۱۰۰ هزار بشکه در روز در سال ۲۰۱۳ رشد کرده و به ۱.۵۳ میلیون بشکه در روز در نوامبر سال میلادی گذشته رسید.

طبق آمار رسمی، آمریکا حدود ۷۰۰ هزار بشکه نفت فوق سبک در دسامبر به امارات متحده عربی صادر کرد. این نخستین محموله نفت آمریکا بود که چهارمین تولیدکننده بزرگ اوپک خریداری کرد.

این کشور خاورمیانه معمولا نفت فوق سبک معروف به میعانات را برای فرآوری در یک واحد اسپلیتر وارد می‌کند.

طبق آمار گردآوری شده از سوی بلومبرگ، تولید نفت امارات متحده عربی در ژانویه ۲.۸۵ میلیون بشکه در روز بود. میزان تولید این کشور در راستای اجرای توافق کاهش تولید میان اوپک و غیراوپک، از ۳.۰۷ میلیون بشکه در روز در اواخر سال ۲۰۱۶ کاهش یافته است.

بر اساس آمار رهگیری کشتی، این محموله از پایانه هیوستون شرکت "اینترپرایز پروداکت پارتنرز" در نفتکش "سئول اسپیریت" بارگیری شد و ۳۱ ژانویه به ابوظبی رسید.

امارات تا سال گذشته برای تامین میعانات خود به قطر متکی بود اما بدنبال اختلاف دیپلماتیک میان دو کشور، امارات در ژوئن تصمیم گرفت واردات نفت از قطر را ممنوع کند.



شهنام February 7, 2018 12:37 PM

آغازی بر پایان بدبختی های خاور میانه امیدوارم نفت خاور میانه به بشکه ای پنج سنت برسد تا همه ی ما راحت شویم

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 7, 2018 12:42 PM

تمنا میکنم التماس میکنم دستور زبان فارسی را بیش از لجن مال نکنید واردات نفت آمریکا یعنی چی؟ صادرات نفت آمریکا درسته خسته شدم از این همه بیسوادی

گزارش یا اعتراض به این نظر


پلنگ ایران زمین February 7, 2018 07:13 PM

هم میهنانِ گرامی

چندین دهه بود که میدانستم روزی میرسد که آمریکا به تمام جهان نفت صادر خواهد کرد آن روز متاسفانه رسیده است این بمعنای این است که او به ابرقدرتِ جهان رسیده است چندین دههٔ دیگر کرهٔ زمین را هم تسخیر خواهد کرد
یک روز هم دیره و تا خیلی دیر نشده باید ایران را از چنگالِ پلیدِ آخوند آزاد کنیم تا بتوانیم کشورمان را در مقابل دشمنان حفظ کنیم وگرنه دیگر کشوری بنام ایران وجود نخواهد داشت که ما به او افتخار کنیم

به امید پیروزی ۲۲ بهمن


گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: