آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 بهمن ماه 1396 = 08-02 2018

رکورد واردات نفت توسط چین شکسته شد

بر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، در ماه ژانویه ی سال جاری میلادی کشور چین بیشترین میزان واردات نفت خام در دنیا را به نام خود ثبت کرده است. همچنین، چین دومین کشوری بوده است که بیشترین سطح وارداتی گاز طبیعی را از آن خود کرده است.

رکورد واردات نفت توسط چین شکسته شدبر اساس آخرین اطلاعات منتشر شده، در ماه ژانویه ی سال جاری میلادی کشور چین بیشترین میزان واردات نفت خام در دنیا را به نام خود ثبت کرده است. همچنین، چین دومین کشوری بوده است که بیشترین سطح وارداتی گاز طبیعی را از آن خود کرده است.

به گزارش رویترز، از دلایل افزایش چشمگیر واردات نفت توسط چین می توان به افزایش تقاضای این محصول از سوی پالایشگاه های مستقل نفت خام چین و سایر مصرف کنندگان نفت خام این کشور اشاره کرد.

رکورد واردات نفت توسط چین شکسته شد

باید خاطر نشان گردد که با تصمیم دولت روسیه در رابطه با توسعه ی خطوط صادراتی نفتی سیبری و پس از آنکه در ماه های اخیر دولت چین سهمیه ی واردات نفت خام را برای پالایشگاه های مستقل این کشور در سال ۲۰۱۸ زیاد کرد، این پالایشگاه ها به طور چشمگیری بر میزان خرید نفت خام افزوده اند.

همچنین، افزایش تقاضای نفت در چین را می توان در راستای پیش بینی های دولت این کشور در رابطه با کمبود احتمالی سوخت در نقاط شمالی چین با آمدن موج بعدی سرما تحلیل کرد. علاوه بر آن، لازم به ذکر است که از هفته ی آینده جشن های بهاری در کشور چین آغاز خواهد شد و با توجه به نیاز برای تامین گرمایش، این مورد هم از دلایل افزایش واردات نفت خام توسط چین عنوان شده است.

ابر اساس اطلاعات منتشر شده توسط اداره کل گمرک چین، در ماه ژانویه ی سال جاری میلادی این کشور در مقایسه با مدت مشابه در سال گذشته ۲۰ درصد واردات نفت خام را افزایش داده و به مجموع ۴۰.۶۴ میلیون تن (معادل ۹.۵۷ میلیون بشکه در روز) رسانده است. تا پیش از انتشار آمارهای نامبرده بالاترین میزان واردات توسط چین مربوط به ماه مارچ سال ۲۰۱۷ میلادی بود که در آن این کشور ۹.۱۷ میلیون بشکه در روز نفت خام وارد کرده بود.

آمارهای موجود نشان می دهد که در ماه ژانویه مجموع واردات گاز مایع طبیعی در چین ۷.۷ میلیون بشکه بوده است که افزایشی یک سومی را نسبت به زمان مشابه در سال ۲۰۱۷ نشان می دهد.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: