آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 19 بهمن ماه 1396 = 08-02 2018

چند کولبر دیگر در مناطق مرزی کشته شدند

خبرگزاری هرانا – دو کولبر دیگر در مناطق مرزی ارومیه و سروآباد براثر سقوط از ارتفاعات کوهستانی و دو تن دیگر در اثر شلیک نیروهای مرزبانی کشته و زخمی گردیدند. در بانه هم یک کولبر در حادثه‌ای دیگر دچار قطعی نخاع شد.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از مرکز دموکراسی و حقوق بشر کردستان، روز ۱۷ بهمن ۱۳۹۶، گروهی از کولبران در منطقه‌ی ترگور ارومیه مورد هجوم نیروهای مرزبانی قرار گرفتند و در نتیجه‌ی گشودن آتش این نیروها یک کولبر به نام «نجم‌الدین حسنی» از ناحیه‌ی کمر دچار جراحت گردید.

به علت شدت جراحات وارده، او جهت رسیدگی پزشکی به بیمارستانی در تبریز منتقل شده است.

همان روز یک کولبر به نام «محمد کریمی» از اهالی روستای «دزلی» از توابع شهرستان سروآباد درپی سقوط از ارتفاعات «ته ته» دچار شکستگی پا شد.

در خبری دیگر شامگاه دوشنبه ۱۶ بهمن‌ هم، یک کولبر دیگر به نام «طاهر چاشنی دل» ٣۵ ساله از اهالی روستای حلج از توابع منطقه‌ی مرزی مرگور ارومیه درپی سقوط از ارتفاعات کوهستانی چیمن جان باخت.

در بانه هم یک کولبر به نام «رحمان رمضانی» از اهالی روستای «کیلی» به هنگام کولبری به دلیل فشار ناشی از تحمل بار سنگین، از ناحیه‌ی کمر آسیب دیده و نهایتا پس از بستری‌شدن در بیمارستان دچار قطعی نخاع گردید.

روز ۱۳ بهمن هم در منطقه‌ی اورامان، گروهی از کولبران مورد هجوم نیروهای مرزبانی قرار گرفتند که در نتیجه یک تن به نام «فرهاد رحیم‌زاده» به شدت دچار جراحت گردید.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: