آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 بهمن ماه 1396 = 19-02 2018

ارتباط بین اسیدپاشی های اصفهان و قتل استاد

منصور امان

ارتباط بین اسید پاشی های اصفهان و قتل کارشناس مُحیط زیست

در همان حال که کوشش آمران و عاملان قتل آقای سیدامامی برای توجیه جنایتی که مُرتکب شده اند ناکام مانده و بازتاب اجتماعی این تبهکاری ابعاد گُسترده تری می یابد، "دولت تدبیر و اُمید" با تشکیل کُمیته تحقیق، دست به یک تلاش مُوازی برای مُدیریت پرونده زده است.

آقای روحانی اعلام کرده که کُمیته ویژه ای را برای بررسی آنچه که "حوادث ناخوشایند در بعضی بازداشتگاه ها" نامیده، تشکیل داده است. وزیران اطلاعات، کشور، دادگستری و مُعاون حُقوقی وی اعضای این کُمیته را تشکیل می دهند.

ورود دولت به پرونده این جنایت پس از آن صورت می گیرد که تلاش همه جانبه دستگاه نظامی و امنیتی برای توجیه علت دستگیری آقای سیدامامی و چگونگی "خودکُشی" وی در زندان نامُوفق بوده و خود موجب طرح پُرسشهای بیشتری در این باره شده است.

با این حال چنین نمی نماید که ابتکار آقای روحانی گامی در جهت ارایه پاسُخ به این سووالها باشد. پیشینه او در برخورد به پرونده تبهکاریهای حُکومتی که ابعاد ملی یافته اند، جای خوشبینی نسبت به اقدام وی به جا نمی گذارد.

اسیدپاشیهای زنجیره ای در اصفهان در مهر ماه ۱۳۹۳ که با واکُنش شدید و نفرت جامعه روبرو گردید، یک نمونه مُستند از چگونگی رویکرد حُجت الاسلام روحانی نسبت به رُسواییهای امنیتی حُکومت است. در آبان ماه این سال او با تشکیل کُمیته ای با ترکیبی مُشابه، مانور گُمراه کننده ای را گرد این پرونده سازمان داد که هدف فوری و نهایی آن هدایت پُرسشها و دادخواهی به باتلاق پیگیری دولتی، آرام ساختن افکار عُمومی و فرو نشاندن اعتراضها بود. آقای روحانی در آن هنگام هم با صدای بُلند وعده "پیگیری مُجدانه، شناسایی عامل یا عاملان و تامین امنیت شهروندان" را می داد.

اما سه سال پس از اسیدپاشی سازمان یافته به روی دُختران و زنان اصفهانی، هیچیک از آمران و عاملان آن نه "شناسایی" و نه مُجازات شده اند و خبری نیز از تحقیقات و دادرسی حتی نمایشی شنیده نمی شود. "پیگیری مُجدانه" آقای روحانی و کُمیته او در انتها گامی موثر در جهت کاهش فشار بر "نظام"، فضا سازی برای ناپدید شدن تبهکاران و بایگانی این جنایت حُکومتی از آب درآمد.

کارکرد تدبیری که "دولت اعتدال" اندیشید را تازه ترین گفته های اُستاندار "اصلاح طلب" منصوب آقای روحانی در اصفهان به خوبی توضیح می دهد. آقای مُحسن مهرعلیزاده هفته گُذشته در واکُنش به سووال یک رسانه حُکومتی در باره سرنوشت این پرونده، شانه بالا انداخت: "ما مسایل بسیار داریم. آب، اشتغال، مُحیط زیست و سایر مسایل و معضلات که باید بیشتر مورد توجُه قرار بگیرد."

آقای روحانی و دوستان در برخورد به موضوع قتل آقای سیدامامی نیز همین راه را می روند. تنها تفاوُت می تواند این باشد که به دلیل ارتباطی که بین قُربانیان این پرونده با برخی افراد و دوایر دولتی وجود داشته، بهایی که از باند رقیب برای "پیگیری مُجدانه" طلب می گردد، بیشتر خواهد بود.


***********************************

مادرم را سه ساعت بازجویی و تهدید کردند

خبرگزاری هرانا – رامین، فرزند کاووس سیدامامی در تازه‌ترین اطلاعیه خود درباره مرگ پدرش در زندان، گفته زمانی که مادرش به دادسرا احضار شده بود، پیش از آن که خبر مرگ همسرش را به او بدهند، به مدت سه ساعت او را بازجویی و تهدید کرده‌اند. فرزند کاووس سید امامی در اطلاعیه تازه‌اش گفته است که او تنها فرد خانواده است که این فیلم را دیده است. او تأکید کرده که بر خلاف “گزارش‌های پراکنده” عموی او این فیلم را ندیده و گفته است که هیچ‌یک از عموهای او با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند و حرف‌های نقل‌شده از آنها درست نیست.

به گزارش خبرگزاری هرانا به نقل از بی بی سی، به گفته رامین سید امامی که با نام هنری “کینگ رام” شناخته می‌شود، در ابتدا به مادر او، مریم ممبینی، گفته بودند که برای دیدن همسرش به دادسرا برود، اما بعد از بازجویی طولانی خبر درگذشت کاووس سید امامی را به او داده‌‌اند. به گفته فرزند کاووس سیدامامی بعد از اعلام خبر از خانم ممبینی تعهد کتبی گرفته‌اند که با رسانه‌ها صحبت نکند وگرنه خود او را هم بازداشت خواهند کرد.

خبر درگذشت کاووس سید امامی، فعال محیط زیست و استاد دانشگاه روز ۲۱ بهمن، دو هفته بعد از بازداشت او به خانواده‌اش داده شد. مقام‌های قضایی ایران می‌گویند که آقای سیدامامی، در زندان خودکشی کرده و او را متهم می‌کنند که بخشی از یک شبکه جاسوسی برای دستگاه‌های اطلاعاتی آمریکا و اسرائیل بوده است.

رامین سیدامامی در تازه‌ترین پست وبلاگ خود گفته است که فیلم آخرین لحظات زندگی پدرش در زندان را دیده و تأکید کرده که با دیدن این فیلم نمی‌توان درباره چگونگی مرگ او نتیجه قطعی گرفت، چون چگونگی وقوع مرگ در فیلم دیده نمی‌شود.

فرزند کاووس سید امامی در اطلاعیه تازه‌اش گفته است که او تنها فرد خانواده است که این فیلم را دیده است. او تأکید کرده که بر خلاف “گزارش‌های پراکنده” عموی او این فیلم را ندیده و گفته است که هیچ‌یک از عموهای او با رسانه‌ها صحبت نکرده‌اند و حرف‌های نقل‌شده از آنها درست نیست.

بعد از بالا گرفتن تردیدها درباره روایت‌های رسمی از “خودکشی” آقای سید امامی در زندان، خبرگزاری تسنیم نزدیک به سپاه پاسداران مصاحبه‌ای را از برادر کاووس سیدامامی منتشر کرد که مصاحبه‌شونده در آن می‌گفت موضوع خودکشی آقای سیدامامی در فیلم زندان “کاملاً مشخص است، هیچ مسئله دیگری وجود ندارد و خودکشی از طریق حلق‌آویز کردن کاملاً مشهود است.”

اما رامین سیدامامی می‌گوید در فیلم دیده می‌شود که پدرش در سلول عصبی و بی‌قرار است و “با خود واقعی‌اش زمین تا آسمان فاصله دارد”. او نوشته که پدرش در فیلم پریشان است و مدام از یک طرف سلول به طرف دیگر می‌رود. فرزند آقای سیدامامی نوشته مردی که “با پای خودش و به تنهایی” به اتاق مجاور – که به آنها گفته شده دستشویی است – می‌رود، “در اوضاع روحی خوبی نیست”. او همچنین می‌گوید که تقاضای وکلا برای دیدن سلول او رد شده است.

فرزند کاووس سیدامامی گفته است که در گواهی پزشک قانونی دلیل مرگ “در حال بررسی” عنوان شده است.

رامین سیدامامی در بندهای مختلف اطلاعیه تازه‌اش با دیده تردید به گفته‌های مقامات درباره مرگ پدرش و پرونده او نگاه کرده و گفته “خواسته ما پیش و بیش از هر چیز روشن شدن دلایل دستگیری پدرم، شرایط بازجویی از او، و رویت پرونده امنیتی اوست.”

فرزند آقای سیدامامی گفته است که او و خانواده‌اش از تمام مجراهای قانونی برای روشن شدن دلیل مرگ “از جمله انجام تحقیقات مستقل” استفاده خواهند کرد.



جنایات اسلامی !!! February 15, 2018 05:24 AM

در کلیه این وقایع جنایی حکومت جمهوری اسلامی علیه آزادیخواهان در بند، که رژیم همه وقایع را «خودکشی» اعلام می کند ، در همگی وجوه مشترکی وجود دارند و این داستان دروغ است که مدام تکرار می کند:
۱– همه قربانیان یا به جرم براندازی رژیم و یا جاسوسی علیه رژیم بازداشت می شوند
۲- همه قربانیان به اتهام خود اعتراف می کنند
۳– همه قربانیان درلحظه عمل خودکشی، فیلمی ازعمل خودکشی آنها وجود ندارد
۴- خانواده های قربانیان خواستار کالبد شکافی نیستند
۵– مراسم ترحیم قربانیان یا انجام نمی شود و یا درحد بسیار کوچک و محدود برگزار می شوند
این داستان بافی های دروغین وتکراری رژیم دراین جنایات اسلامی علیه ملت آزادیخواه و ستمدیده ایران است

گزارش یا اعتراض به این نظر


لیران زمین، آبستن وقایع و حوادث تاریخی!! February 15, 2018 05:26 AM

ترس و وحشت عمیق رژیم از هر گونه گردهمایی ها ی مردمی که بسرعت می توانند همانند آتش زیر خاکستر به اعتراضات و تظاهرات در سطح وسیعتری تبدیل شوند و از کنترل و قدرت سرکوب رژیم به آسانی خارج و فراگیر شوند ایران زمین ما دوباره در یکی از حساس ترین حیاتی ترین دوران تاریخ خود قرار گرفته و آبستن رویداد ها، حوادث و وقایع تاریخی خود، خواهد بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Ira February 19, 2018 02:49 AM

عجب
فقط انسان در جمهوری ملایان ایران همه کاره اما نهایتا هیچ کاره باشد
هم قاضی هم دادستان هم باز جو هم جلاد
هم عضو کمیته یا گروه تحقیق و بررسی؟
نتیجه بقا ملایان نابودی شمار زیادی از مردم و ویرانی ایران

گزارش یا اعتراض به این نظر


شهنام February 19, 2018 03:03 AM

ای ضحاک زادگان! هر ‌ایرانی راستین را که بکشید صد‌ها ‌ایرانی راستین دیگر به جای او بر خواهند خواست

گزارش یا اعتراض به این نظر


كيوان February 19, 2018 08:13 AM

خيلى جالب است وقتى اتفاقى همچون جنايت در ايران بوجود مياورند حكومت برأى انحراف افكار عمومى دست به يك جنايت ديگه ميزند يعنى با كشتن سيد امامى سريعا هواپيما را دستكارى ميكنند و افكار عمومى را منحرف ميكند ميتوان إز خروش جوانان در ديماه نگاه كرد و سريعا با گذاشتن بمب مغناطيسى بر بدنه كشتى سانچى توسط قايق ها ى ديد در شبشان و انفجار مخرن گاز در شعاع ٧٠٠ مترى كشتى و كشتن كليه خدمه بار ديگر افكار عمومى را تغيير دادن در سال ٨٨ جنبش سبز با دستكارى در هواپيما نهران تفليس اين هواپيما در نزديكى قزوين سقوط كرد اين روشهاى كثيف كه حكومتهاىى همچون كا گ ب انجام ميداد متاسفانه گريبانگير ملت بدبخت ايران توسط اين مردان خداشده هست به خدا قسم تنها قشرى كه ايمان به دين ندارند همين اخوندا هستند وگرنه اگر دنياى ديگه اى بود بايد جوابگو ميشدن

گزارش یا اعتراض به این نظر


زینا February 19, 2018 10:42 AM

بهرحال روحانی شیاد امنیتی ترین مهرۀ حکومت آخوندی و دولتش امنیتی و اطلاعاتی ترین دولت جلادان حاکم است، پس معلوم است برای هرمسألۀ امنیتی رژیم، یک راه حل شیادانه هم در آستین دارد، کسی که سر بزنگاه سرنگونی، خواست برگزاری رفراندم، برای باصطلاح پایان دادن به جنگ ودعوای دو پایۀ حاکم و تقسیم قدرت مناسبتر بین دو باند حکومتی را از کلاه شعبده بازی اش بیرون می آورد(درحالیکه خودش بهتر از هرکس دیگری میداند که اجرائی شدن همین رفراندم تقلبی وپوشالی هم غیرممکن است)، پیدا کردن راهی برای بی پاسخ گذاشتن سؤالها ی امنیتی کاری ساده است

گزارش یا اعتراض به این نظر


کاریکامراناتور February 19, 2018 06:20 PM

به تمام این ها داروئی از نوع "اعتراف" می خورانند که توهم زا و سمی و کشنده و تشنج آور هم هست و گاهی کم و زیاد شدن این دارو باعث مرگ این افراد میشود گاهی هم خود دارو طرف را بدنبال خودکشی می کشاند من دو بار خودکشی کرده و هر دو بار بعد از خوردن قرص "دیازپام" بود

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: