آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 26 بهمن ماه 1396 = 15-02 2018

اتهام مخرب‌ترین حمله سایبری تاریخ به روسیه

انگلیس و آمریکا انگشت اتهام 'مخرب‌ترین حمله سایبری تاریخ' را به سمت روسیه گرفتند

انگلیس و آمریکا روز پنجشنبه در اقدامی هماهنگ، روسیه را به دست داشتن در حمله سایبری گسترده سال گذشته میلادی متهم کردند.

به گزارش ایرنا به نقل از دهیل، باج افزار موسوم به «نات پتیا» ژوئن 2017(تیرماه) بخش‌های حوزه مالی، انرژی و دولتی اوکراین را هدف حمله قرار داد و سپس به سرعت خود را به اروپا، آسیا و آمریکا رساند.
باج افزار ویروسی است که پس از آلوده کردن رایانه هدف، فایل ها و اطلاعات را قفل کرده و به ازای باز کردن آن، مبلغی را به عنوان باج طلب می کند.
گرچه «نات پتیا» در قالب یک باج افزار ظاهر شد؛ گروهی از کارشناسان امنیتی در آن زمان مدعی شدند که مقصود اصلی از طراحی این ویروس، وارد کردن آسیب جدی به زیرساخت‌های کشورهای هدف به ویژه اوکراین بوده است.
دولت انگلیس که خود قربانی این حمله بود، روز پنجشنبه در اقدامی نامعمول، روسیه را به دست داشتن در آن و تلاش برای تضعیف «دمکراسی» متهم کرد.
به فاصله تنها چند ساعت از ادعای دولت انگلیس، کاخ سفید هم با صدور یک بیانیه، این حمله را به روسیه نسبت داد و هشدار داد که این اقدام برای مسکو «پیامدهای بین‌المللی» به همراه خواهد داشت.
در بیانیه دولت آمریکا آمده است: ارتش روسیه در ژوئن 2017 مخرب‌ترین و پرهزینه‌ترین حمله سایبری تاریخ را آغاز کرد که به سرعت در سطح جهان گسترش یافت و میلیاردها دلار خسارت در سطح اروپا، آسیا و آمریکا برجای گذاشت.
برمبنای یک گزارش از خبرگزاری رویترز، اقدام انگلیس و آمریکا در هماهنگی با یکدیگر صورت گرفته است و انتظار می‌رود کشورهای دیگری هم به تبعیت از این دو، موضعی مشابه علیه روسیه اتخاذ کنند.
دولت روسیه اما قویا چنین اتهامی را مردود دانسته و تاکید کرده است که این کشور خود از جمله قربانیان این حمله سایبری بوده است.
نزدیک به دو ماه پیش از انتشار باج افزار مذکور، ویروس دیگری موسوم به «وانا کرای» با عملکردی مشابه، اخلال جدی در عملکرد نهادهای بزرگی از جمله شرکت پست آمریکایی «فدکس» و شبکه سلامت انگلیس ایجاد کرده بود. آمریکا در آن زمان این حمله را به کره شمالی نسبت داد.
تحلیلگران امنیتی معتقدند این دو ویروس که موجب ایجاد اخلال در عملکرد صدها نهاد و سازمان شدند، مبتنی بر کدهایی مشابه بودند که توسط آژانس امنیت ملی آمریکا توسعه یافته، ولی در نهایت به دست هکرها افتاده بود.



bazi rusi February 17, 2018 03:22 AM

چرا هیچ کس از نیروهای مرسنری روسی ، آدمکشان حرفه ای ک گ ب هیچ نمی گوید و هیچ نمی نویسد پوتین ارتش سری دارد با تانک و توپ و موشک هواپیما ساقط میکند ، رژیم عوض میکند ، رهبر فاسد و دولت جنایت کار خودی را حفظ میکند ، تروریستی عمل میکند مثل شرق اوکراین ، سوریه ، با تروریست ها ( مثل طالبان ، حزب الله ، یگان مدافع خلق روس ، داعش آسیایی مرکزی ، ) هم پیمان میشود تانک تی ۷۲ به آنها میدهد و خلق هایی که آزادی و استقلال از روسیه امپریالیستی را بخواهند ، مثل آسیای مرکزی ، اوکراین ، کریمه ، آنها را با خک یکسان میکند تروریست اینترنتی ، خلقی ، مذهبی ، قومی میسازد تا حکومت های فاسدی مثل اسد و دیکتاتورهای کشورهای سابق شوروی را منزه نشان دهد و کشتار های آنها را مباح کند حالا در ونزوئلا هم مردم را سرکوب میکند مارکسیست های روسی میگن ملا ها

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: