آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 بهمن ماه 1396 = 19-02 2018

محقق دربند ایرانی؛ واکنش رژیم یاغی علیه سوئد

سخنگوی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی گفت: به دنبال اقدام نامتعارف دولت سوئد در اعطای تابعیت به احمدرضا جلالی محکوم امنیتی، روز دوشنبه سفیر سوئد در تهران توسط مدیر کل کنسولی به وزارت امور خارجه احضار شد.

قاسمی افزود: در این دیدار اعتراض شديد دولت جمهوری اسلامی در خصوص اقدام دولت سوئد در اعطای تابعیت به فردی که به جاسوسی و مشارکت در قتل اعتراف کرده است، به سفیر سوئد اعلام شد‌.

سخنگوی وزارت امور خارجه همچنین اظهار داشت: در این احضار به سفیر سوئد تاکید شد بر اساس قوانین جمهوری اسلامی تابعیت اکتسابی و خارجی نامبرده مورد قبول نمی باشد و وی کماکان ایرانی است و از همين روی اقدام دولت سوئد را اقدامی نا متعارف، سوال برانگيز و غیردوستانه تلقی می كنيم و تحت هيچ شرايطی سایر کشورها حق دخالت در امور داخلی جمهوری اسلامی را ندارند.

قاسمی با اشاره به اینکه در هیچ کشوری به یک مجرم و معترف به قتل که در زندان و بازداشتگاه به سر می برد، بدین شكل تابعیت مضاعف اعطاء نمی شود، اقدام اخیر دولت سوئد را بسيار عجيب، غير اصولی و سوال برانگیز خواند.

دولت سوئد اعلام کرد به پروفسور احمدرضا جلالی که توسط رژیم ایران به جاسوسی متهم شده، تابعیت اعطا کرده است.

به گزارش فارس، رسانه‌های سوئدی روز یکشنبه اعلام کردند که دولت این کشور به «احمدرضا جلالی» تابعیت اعطا کرده است.

به نوشته پایگاه اینترنتی «رادیو سوئد»، دولت سوئد پیش از این اعلام کرده بود که پیگیر پرونده جلالی است، اما از آنجا که او تبعه سوئد نیست و تنها مجوز اقامت دائم را در اختیار داشته، این پیگیری با چالش‌ها و پیچیدگی‌هایی مواجه بوده است.

به همین دلیل اداره مهاجرت سوئد امروز به رسانه‌ها اعلام کرده که جلالی رسما تابعیت سوئدی دریافت کرده و از این پس شهروند این کشور به شمار می‌آید.

جلالی که به عنوان محقق در سوئد فعال بوده، سال ۱۳۹۵ به اتهام انتقال اطلاعات محرمانه برنامه هسته‌ای رژیم ایران بازداشت و به اعدام محکوم شده است.



ajab February 18, 2018 11:19 AM

حالا که محکوم به اعدام تابعیت سوئدی را میخاد چه کنه اگه راست میگید از اعدام نجاتش بدید

گزارش یا اعتراض به این نظر


اجتماع وحوش February 19, 2018 11:28 PM

کشور سوئد با اعطا شهروندی سوئدی دقیقأ داره تلاش میکنه تا از اعدامش جلو گیری کنه

گزارش یا اعتراض به این نظر


arzhang February 20, 2018 12:26 AM

تشکر ازدولت سوئد که به پروفسور احمدرضا جلالی تابعیت اعطا کرده چون حالا سفارت سوئد در ایران میتونه از دولت روحانی در خواست کند که باید با پروفسور احمدرضا جلالی که تابعیت سوئدی دارد دیدار کند و اخوندا که تا حالا مطمعن هستم پروفسور احمدرضا جلالی را شکنجه کرده اند حاضر نخواهند شد چنین درخواستی را ازسوئد قبول کنند یعنی بحران سیاسی دیپلماسی جدید برای اخوندا که به نفع ملت ایران در راه ازادی از دست اژدهای اخوندا و پاسداران

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: