آدرس پست الکترونيک [email protected]









یکشنبه، 29 بهمن ماه 1396 = 18-02 2018

روزنامه‌ نگار مستقل ایرانی در ترکیه ربوده شد

این روزها مفقود شدن خبرنگار سابق «گیلان نو» و «مدیر کمپین نه به شلاق خبرنگاران» و بی‌خبری از وی پس از گذشت «۱۲ روز»، بر موج نگرانی فعالان رسانه‌ای افزوده است.

به گزارش «آمدنیوز»، بنا به اطلاع منابع خبری مطلع، «آرش شعاع شرق» روزنامه‌نگار و خبرنگار مخالف و منتقد جمهوری اسلامی، از روز «دوشنبه ۱۶ بهمن‌ماه» به مکانی که در آن زندگی می‌کرده، مراجعه نکرده است.

این روزنامه‌نگار مفقود شده (۶ ماه پیش) به ترکیه پناهنده شده و در مرکز شهر «وان» اقامت داشت که ۱۲ روز پیش از ساعت ۶ عصر روز دوشنبه پس‌ از اینکه از دوست خود خداحافظی کرد تا به منزل خود برود، به محل اقامت خود مراجعه نکرده است.

مفقود شدن خبرنگار سابق «گیلان نو» در حالی است که وی دی‌ماه گذشته در پی مشخص شدن محل اقامت و کاهش ضریب امنیتی خود به خانه دیگری نقل‌ مکان کرده بود و علیرغم این جا به‌جایی همچنان پیغام‌های تهدیدآمیزی از سوی اشخاص مختلف دریافت کرده که به‌شدت این نگرانی‌ها می‌افزاید.

مأموران امنیتی اطلاعاتی پس از خروج اجباری «آرش شعاع شرق» از ایران و به دنبال ادامه فعالیت رسانه‌ای وی در کانال خبری تلگرامیِ «گیلان نو»، خانواده این روزنامه‌نگار را تهدید کرده بودند؛ درصورتی‌که «آرش شعاع شرق» به فعالیت‌های خود علیه حکومت و دعوت مردم گیلان به تظاهرات ادامه دهد، او را «ترور» خواهند کرد.

پیش‌تر وی به خبرنگار «آمدنیوز» گفته بود: «در سومین شب از فراخوان تظاهرات مردم گیلان در رشت مأموران وزارت اطلاعات به منزل پدری‌ام یورش برده و با به هم ریختن خانه، شبانه اعضاء خانواده‌ام را به وزارت اطلاعات برده و بازداشت کردند».

بر طبق همین گزارش «گذرنامه تمام اعضاء خانواده» این روزنامه‌نگار توسط مأموران وزارت اطلاعات ضبط‌ شده و آنها را ممنوع‌الخروج کرده‌اند که پیگیری وضعیت «آرش شعاع شرق» از سوی خانواده را در عین‌حال سخت‌تر کرده است.



آرش-صبحی February 18, 2018 03:24 PM

جمهوری اسلامی شاید درظاهردارای اختلافات دیدگاهی درسیاستهای منطقه ای باحکومت رجب طیب اردوغان داشته باشند، اماماهیت وجوهره هردونظام، الهی، ولائی، در۲وجه عمامه داروکراواتی است بهمین دلیل همه قتلهای سیاسی که درترکیه صورت گرفت هیچوقت چگونگی آنها روشن نشدوعاملین وآمران آنهامعرفی نشدندکه یک نمونهآ ن ترورسعیدکریمیان وقتلها وربودنهای عیان وپنهانی بوده که هنوزدرهاله ای ازابهام قراردارند درواقع اردوغان بجمهوری ولایت فقیه عمامه مجال داده است تا درقبال ارسال کامیونهای حامل شمشهای طلاوهمکاری بارضا ضراب وشرکا، با اجازه سازمان اطلاعات ترکیه (میت) دست بهرجنایتی بزندکه ربودن آرش شعاع شرق نیزازهمین جنس معاملات تروریستی بین دودولت اسلامیست جمهوری اسلامی درترکیه عوامل وعناصری داردکه شاید یکی ازاین عوامل همین فردی باشد که قبل از ربودن با آرش دیدار داشته است

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: