آدرس پست الکترونيک [email protected]









دوشنبه، 30 بهمن ماه 1396 = 19-02 2018

تکذیب توافق کردها با رژیم دمشق درباره عفرین

به دنبال انتشار اخباری درباره توافق کردهای سوریه با ارتش این کشور برای ورود نیروهای ارتش به عفرین، یک مقام کرد اعلام کرد هیچ توافقی در مورد عفرین انجام نشده است.

به گزارش ایسنا، هیفی مصطفی، رییس مشترک شورای اجرایی در عفرین درگفتگو با شبکه اسکای نیوز هرگونه توافق با دولت سوریه درباره ورود نیروهای دولتی به منطقه عفرین را رد کرد. وی در ادامه تاکید کرد که مذاکرات با نظام سوریه در این باره ادامه دارد.

بدران جیاکرد، مسئول کانتون کردها در منطقه عفرین پیش‌تر گفته بود که نیروهای کرد سوریه با دمشق برای ورود نیروهای ارتش به منطقه عفرین جهت کمک به مقابله با حملات نیروهای ترکیه به توافق رسیده‌اند ونیروهای ارتش ظرف دو روز وارد این منطقه می‌شوند.

جیاکرد گفته بود این توافقات تنها تفاهم نظامی است و مذاکرات سیاسی با دمشق بعدا انجام خواهد شد.

اردوغان: با هیچکس شوخی نداریم

رییس جمهور ترکیه اعلام کرد: کسانیکه رفتارهای خصومت آمیز دارند و استقلال کشورمان را تهدید می‌کنند زیر پا له خواهیم کرد، در این باره با هیچ کس شوخی نداریم.

رجب طیبب اردوغان،گفت: کشوری که ما متحد خود می‌پنداریم بجز جنگنده، هرگونه سلاحی در اختیار یگان‌های مدافع خلق قرار می‌دهد.

وی با اشاره به عملیات شاخه زیتون گفت: در دوران باراک اوباما، رییس جمهور پیشین آمریکا خواستیم این عملیات را آغاز کنیم اما بارها ما را فریب داد. اما دیگر صبرمان تمام شد و عملیات را آغاز کردیم.

اردوغان با بیان اینکه "در عملیات سپر فرات منطقه‌ای به اندازه 2 هزار کیلومتر را تحت کنترل در آوردیم"، گفت:‌ با این حال در این منطقه مستقر نیستیم. در آنجا صاحبان اصلی ساکن هستند.

وی اضافه کرد: به معنای واقعی تنها کشوری که با داعش مبارزه کرده و پیروز می‌شود ترکیه است.



Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: