آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 18 اسفند ماه 1396 = 09-03 2018

اپوزیسیون ونزوئلا تظاهرات خیابانی را از سر می‌گیرد

اپوزیسیون ونزوئلا به دنبال یک اعتراض سراسری در اواخر ماه جاری میلادی علیه انتخابات "متقلبانه" ریاست جمهوری است که به گفته آنها به نفع رئیس جمهوری کنونی این کشور است.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری رویترز، این نخستین اقدام اپوزیسیون علیه نیکولاس مادورو، رئیس جمهوری ونزوئلا از موج تظاهرات خیابانی سال گذشته میلادی محسوب می‌شود.

گروه حمایتی تازه تشکیل شده‌ای موسوم به "جبهه گسترده برای ونزوئلایی آزاد"‌ که شامل احزاب اپوزیسیون و دانشجویان، فعالان اتحادیه‌ها و استادان دانشگاه‌ها می‌شود، در گردهم‌آیی روز پنجشنبه خود، خواستار تظاهرات سراسری 17 مارس سال جاری میلادی شده است.

احزاب اصلی اپوزیسیون این کشور آمریکای لاتین که انتخابات 20 مه سال جاری میلادی را بایکوت کرده‌اند، سال گذشته میلادی و پس از چهار ماه تظاهرات و زد و خوردهای خیابانی با نیروهای امنیتی که بیش از 120 کشته برجای گذاشت و نتوانست به استعفای مادورو بینجامد، دست از راهپیمایی‌ها و اعتراضات سراسری برداشت.

رئیس انجمن استادان دانشگاه‌ها که یکی از گروه‌ها در این گروه معترض تازه تاسیس است، گفت: ما علیه انتخابات متقلبانه ریاست جمهوری خواستار تظاهرات 17 مارس شده‌ایم. انتخابات 20 مه سال جاری میلادی تلاشی در جلوگیری از تغییر رئیس جمهوری و مدل سیاسی اجتماعی حاکم است که تنها باعث بدبختی کشور شده است.

بسیاری از احزاب اپوزیسیون ونزوئلا انتخابات را بایکوت کرده و این مساله باعث می‌شود تا انتخابات "عادلانه" برگزار نشود.

آنها گفته‌اند که دو تن از رهبران برجسته اپوزیسیون از داشتن مشاغل دولتی منع شده، احزاب دیگر هم غیرقانونی شناخته شده‌اند و دفتر انتخاباتی ونزوئلا به صورت دائمی به نفع حزب حاکم سوسیالیست عمل می‌کند.


اقتصاد مقاومتی، ونزوئلا را به این روز انداخت

شبکه درماني ونزوئلا از هم پاشيده و کمبود دارو به بحرانی جدي تبديل شده است.

بحران اقتصادي فراگير در ونزوئلا مشکلات متعددي را در بخشهاي مختلف بوجود آورده است. شبکه دارو و درمان ونزوئلا نيز از اين بحران در امان نمانده است. در اين وضع، کمبود دارو به دغدغه جدي مردم ونزوئلا تبديل شده است.

منتقدان مي گويند سياستهاي اقتصادي نيکلاس مادورو رئيس جمهور ونزوئلا عامل اصلي اين بحران است. بيماران نيازمند به دارو در ونزوئلا مجبورند از بازار سياه و به قيمت گزاف داروهاي موردنياز خود را تامين کند. اين مسئله بويژه براي بيماران خاص سخت تر و پرهزينه تر است.

درحالي ونزوئلا دچار اين وضع شده است که زماني به شبکه داروي ارزان خود مي باليد.



arzhang February 21, 2018 05:16 AM

در ونزوئلا کمبود دارو غذا و محتایج اولیه و رفاهی انسانها به حد بحرانی رسیده ولی چیزی که فراوان دیده میشود موتورسیکلت هست که اخوندا به نزوئلا فرستادن با پاسداران و حزب اله در ساختن لشگر بسیج ونزوئلایی که شما در فیلمهایی ویدیویی مبینید به همان روشی که پاسدار و بسیج در ایران و سوریه مردم را سرکوب میکنند به همان شگل درخیابانهای ونزوئلا دیده میشه و خاک عالم بر سر دنیا که ساکت و بی غیرت نشسته اند و کاری نمیکنند هیجی با دولت ونزوئلا و اخوندا ایران رابطه صمیمی دارند

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: