آدرس پست الکترونيک [email protected]









چهارشنبه، 2 اسفند ماه 1396 = 21-02 2018

آمریکا؛ خبر ندادن پناهندگی به مسیحیان ایرانی

ایران اینترنشنال : دو تن از قانونگذاران آمریکایی از دولت ترامپ خواسته‌اند تا دلایل خود را برای ندادن پناهندگی به بیش از ۱۰۰ مسیحی ایرانی در آمریکا اعلام کند.

رندی هالتگرن از حزب جمهوریخواه و جیمز مک گاورن از حزب دموکرات، از مقامات وزارت امنیت داخلی آمریکا خواسته‌اند تا اعلام کنند بر مبنای چه ملاحظاتی از دادن پناهندگی به مسیحیان و برخی دیگر از اقلیت‌های مذهبی ایران در آمریکا خودداری کرده‌اند.

وب‌سایت خبری فری بیکن در گزارشی که روز سه‌شنبه یکم اسفندماه منتشر شد، نوشت که این اعضای کنگره آمریکا که مشترکاً ریاست کمیسیون حقوق بشری « تام لانتوس» را به‌عهده دارند، اعلام کرده‌اند که آن‌ها از این تصمیم وزارت امنیت داخلی آمریکا عمیقاً متأسف هستند، زیرا پناهجویان مزبور در ایران به دلیل باورهای مذهبیشان تحت تعقیب بوده‌اند.

فری بیکن می‌نویسد که بین ۷۶ تا ۸۰ نفر از این پناهجویان ایرانی مسیحی و مابقی از اعضای اقلیت‌های مذهبی زرتشتی و یهودی ایرانی هستند. این ایرانی‌ها همراه با شهروندان اوکراینی و افرادی از برخی از کشورهای شوروی سابق در یک سال گذشته در شهر وین در اتریش در بلاتکلیفی منتظر قبول حق پناهندگی خود از دولت آمریکا به‌سر برده‌اند.

دو قانونگذار نامبرده آمریکایی با صدور اطلاعیه‌ای گفته‌اند: «ایرانی‌های متقاضی پناهندگی در آمریکا از دست رژیمی گریخته‌اند که از سال ۱۹۷۹ تا امروز بی‌وقفه پیروان مذاهب اقلیت را بیرحمانه سرکوب کرده است. باتوجه به این واقعیت، آن‌ها باید بدون هرگونه تأخیری به حق پناهندگی خود در ایالات متحده آمریکا دست یابند».

به گفته فری بیکن، یک مقام کاخ سفید گفته است که دولت ترامپ اکنون روند رسیدگی به اعطای پناهندگی به این ایرانیان را سرعت بخشیده است.



سالم February 21, 2018 02:19 PM

اخه سهميه گرين كارت ايرانيا رو دادن به دولتيهاى ايران ديدن اگه مسيحيها رو هم ببرن اونجا باز درگيرى فرقه اى ميشه تصميم گرفتن كه بيخيال مسيحيها بشن تا برگردن به ايران و اخوندا توى همون فرودگاه بزنن شل و پلشون كنن درست مث درويشاى بيچاره

گزارش یا اعتراض به این نظر


seek February 22, 2018 08:54 AM

بسیاری ایرانیان به ظاهر مسیحی میشوند تا روند پناهندگی را به سرعت طی کنند آنها همچنن به اسلام عزیزشان وفادار مانده اند به نظر میآید دولت آمریکا به این امر پی برده باشد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: