آدرس پست الکترونيک [email protected]









پنجشنبه، 3 اسفند ماه 1396 = 22-02 2018

بازداشت خواننده رپ و مدیر برنامه‌ اش+عکس

رضا پیشرو رپر ایرانی و مدیر برنامه‌اش حمید نوری بازداشت شدند.

به گزارش خبرگزاری هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، روز گذشته چهارشنبه ۲ اسفند ۱۳۹۶، رضا پیشرو خواننده ایرانی و از اولین رپرهای فارسی به همراه مدیر برنامه‌اش آقای حمید نوری بازداشت شده‌اند.

محمدرضا ناصری آزاد ۳۱ ساله ملقب به رضا پیشرو فعالیت غیررسمی خود را از سال ۷۷ آغاز کرد و تاکنون ۴ آلبوم رسمی و دو آلبوم غیررسیمی از او منتشر منتشر شده است.

کارهای پیشرو معمولا با درونمایه‌ی انتقادی از شرایط اجتماعی و سیاسی همراه بوده و توجه بخش زیادی از مخاطبان موسیقی رپ را به خود جلب کرده است.
پیشرو با خوانندگان زیادی همکاری داشته است که می‌توان به “هیچ‌کس”، “قاف”، “تتلو”، “تهی»”، «”شاهین فلاکت”، “حصین»”، “سوگند”، “صادق”، “اوج”، “عرفان” و “بهرام” اشاره کرد.

لازم به یادآوری است که از دلایل بازداشت و محل نگهداری این افراد اطلاعی در دست نیست.

حکومت ایران طی سالهای اخیر علیرغم ممیزی‌های فراوان قبل از انتشار آثار موسیقی و لغو مکرر کنسرت‌ها، در بسیاری موارد اقدام به بازداشت یا احضار خوانندگان کرده است. دولت ایران موسیقی رپ را همواره یک تهدید دانسته و خواننده های رپ امکان دریافت مجوز را نداشته اند و اغلب مجبور به ترک ایران شدند.



شهنام February 22, 2018 01:55 PM

رضا پیشرو خودشو به نیروهای فرا زمینی وصل میدونه و آینده نگری و پیشگویی میکنه ممکنه برای پیشگویی زمان مرگ سید علی یا زمان محو شدن رژیم خواستن نظرشو بپرسن چند روز دیگه میفهمیم چه خبره

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: