آدرس پست الکترونيک [email protected]









آدينه، 4 اسفند ماه 1396 = 23-02 2018

اسرائیل خواهان گسترش تدریس زبان فارسی است


رادیو اسرائیل: وزارت امور خارجه اسرائیل به دانش آموزان دبیرستان‌های کشور توصیه کرد، هر چه بیشتر زبان فارسی بیاموزند. این توصیه به خاطر آن است که شناخت هر چه بهتر ایران و رویارویی با زیاده خواهی های حکومت ایران و تهدیدهای خامنه ای و فرماندهان سپاه پاسداران در مورد امنیت اسرائیل، به شمار بیشتری جوانان فارسی‌ دان نیاز هست.

در دبیرستان های اسرائیل معمولا دو زبان خارجی تدریس می شود که زبان نخست انگلیسی می باشد، ولی دانش آموزان می توانند به عنوان زبان دوم، یکی از زبان های عمده جهان از قبیل روسی، فرانسه، عربی، فارسی و یا هر زبان دیگری است که مورد توافق اکثریت دانش آموزان باشد و بتوان برای آن معلم یافت را انتخاب کنند.

اکنون وزارت خارجه اسرائیل خواهان افزایش آموزش زبان فارسی می شود و خود در این راه پیشگام می گردد و یک دوره ویژه زبان فارسی برای دیپلمات های تازه کار خود برپا می سازد.

مقامات وزارت خارجه می گویند که این دوره آموزشی، به ویژه روی فرهنگ غنی ایران زمین و جامعه متنوع آن کشور و امور سیاسی تکیه خواهد کرد.

بلندپایگان وزارت خارجه به خبرنگاران گفتند که امروز زبان پارسی یکی از مهمترین زبان هایی است که مسئولان اسرائیلی باید بیاموزند و برای آشنایی هرچه بیشتر با مردم ایران و پیشنیه تاریخی و فرهنگی و سیاسی آن به کار گیرند.

یکی از دبیرستان های شهر بئرشبع در جنوب اسرائیل، از پنج سال پیش دوره ویژه ای برای دانش آموزانی که مایل به یادگرفتن زبان پارسی هستند برپا کرده است. ولی نیاز کشور اسرائیل به شمار بیشتری از آشنایان به زبان پارسی دانما بالا می رود.

در اسرائیل حدود ۲۵۰ هزار نفر افرادی زندگی می کنند که یا خود از ایران مهاجرت کرده اند، و یا از والدین ایرانی متولد شده اند و یا آن که پدر یا مادرشان زاده ایران است.



پلنگ ایران زمین February 23, 2018 11:08 PM

آفرین به اسرائیل حداقل شما ارزش زبان پارسی را میدانید رژیم ایران باید از شما یاد بگیرد

گزارش یا اعتراض به این نظر


Translate by Google: English | Français | Deutsch | Español
به اشتراک بگذارید: